• Foundation
    • O Patrono
    • The Founder
    • Organizational Structure
    • Team
    • Legal Characterization
    • Objectives and Incumbencies
    • Institutional Information
    • Legal Documents
    • FGF Gallery
    • Contacts
  • Media
    • Agenda
    • News
    • Events
      • IOBC
    • 500 Years Gaspar Frutuoso
      • Biography
      • Work
      • Legacy
      • Program
      • Events Calendar
      • Gallery
      • Downloads
    • FGF Graphic Material
    • Events Gallery
  • Awards
    • Ana Neto
    • Scientific Merit UAc
    • Ingress Merit UAc
  • Job
    • Employment Opportunities
    • Scholarships
  • Research
    • Projects and Service Provisions
    • Researchers
    • R&D Entities
    • Evidence and Scientific Publications
    • Financing Entities
    • Support Documents
    • Projects Submission
    • Human Resources
    • Financing Programs
  • Portal do Investigador  
EN
PT

Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago

maria teresa borges tiago | maria teresa borges-tiago | maria teresa tiago | m. teresa tiago | m.t.p.m.b. tiago | teresa borges tiago | teresa borges-tiago | teresa tiago
Maria Teresa Borges Tiago é Professora Associada com Agregação da Faculdade de Economia e Gestão da Universidade dos Açores e colabora como professora convidada na Universidade NOVA-IMS. Possui o doutoramento em Ciências Económicas e Empresariais, na especialidade de Gestão, pela Universidade dos Açores e a agregação desenvolvida no domínio do Marketing de Serviços.

  Enviar Mensagem

  R&D Entities

FEG - Faculdade de Economia e Gestão

CEEAplA - Centro de Estudos de Economia Aplicada do Atlântico

  Perfis Externos

orcid.org0000-0002-4419-0673

webofscience.comB-7523-2013

scopus.com57194643735

researcherid.comB-7523-2013

cienciavitae.ptF217-BF78-018F

scholar.google.pt_A4ihZsAAAAJ

  Áreas de Conhecimento

Business Organization and ManagementBusiness Organization and ManagementBusiness Organization and Management

  Keywords

social mediasmart tourismdigital marketinghealthcareknowledge managementdigital marketingsocial networktourismknowledge management,

  Financing Entities

Fundação para a Ciência e Tecnologia

PO Açores 2020 - FEDER

Direção Regional da Ciência e da Tecnologia

Grupo Desportivo Comercial

Partilhar este perfil:

of 279 Publicações

Gomes Borges Tiago F., Costa Dias Faria, Sandra Micaela (2016)

  PMB Tiago, M Teresa, JP De Almeida
  Baby Boomers turning grey: European profiles, 13-22, 0
  Google Scholar  2 Citações
Google Scholar

Geotourism Destinations Online Branding Co-Creation

 8874
  Tiago, Flávio; Correia, Pedro; Briciu, Victor-Alexandru; Borges-Tiago, Teresa
  Sustainability
  Google Scholar  18 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Co-creation dynamics in tourism and hospitality: a horizon 2050 paper

 2025
  Borges-Tiago, Maria Teresa; Avelar, Sónia
  Tourism Review
Ciência Vitae | Google Scholar

Memorable Whale Watching Tourism Experiences: Insights from the Azores

 2025
  Maria Teresa Borges-Tiago; Picanço, Carlos; Erose Sthapit; Brian Garrod; Muhammet Kesgin
  International Journal of Tourism Research
Ciência Vitae

Omnichannel Characteristics and Consumer attitude towards omnichannel strategies on Trustworthiness, Pleasure of use and Repurchase Intention: A Hospitality Approach

 2025
  Jerónimo, Ana Clara Ferreira de Carvalho Martins
Ciência Vitae

Social media challenges: fatigue, misinformation and user disengagement

 2025
  Santiago, Joanna; Maria Teresa Borges-Tiago; Flávio Tiago
  Management Decision
Ciência Vitae

The Economic Impact of the Medieval Journey of Santa Maria da Feira

 2025
  Vieira, Rui Pedro Ferreira Sá
Ciência Vitae

Transforming Digital Marketing: Examining the Adoption and Impact of Artificial Intelligence through the Technology Acceptance Model

 2025
  Colucci, Esteban
Ciência Vitae

Azores tea: From industrial production to tourism experience

 2024
  Ghasemi, Vahid; Costa, Susana Goulart; Flávio Tiago; Duarte Nuno Chaves; Maria Teresa Borges-Tiago
  Tea Cultures of Europe: Heritage and Hospitality
Ciência Vitae

Bridging the innovative Attitude–Behavior Gap: A dual-level analysis

 2024
  Maria Teresa Borges-Tiago; António Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Sónia Margarida Moreira Avelar
  Journal of Innovation & Knowledge
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

Confluence of sustainable entrepreneurship, innovation, and digitalization in SMEs

 2024
  Avelar, Sónia; Borges-Tiago, Teresa; Almeida, António; Tiago, Flávio
  Journal of Business Research
  Google Scholar  81 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Digital Literacy Education and Cyberbullying Combat: Scope and Perspectives

 2024
  Josélia Fonseca; Teresa Borges-Tiago
Ciência Vitae

Embracing RAISA in restaurants: Exploring customer attitudes toward robot adoption

 2024
  Santiago, Joanna; Maria Teresa Borges-Tiago; Tiago, Flávio
  Technological Forecasting and Social Change
  Google Scholar  19 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Empirical Insights into Co-Creation, Satisfaction, and Willingness to Pay in Sustainable Tourism

 2024
  Rita, Paulo; Borges Tiago, Maria Teresa; Sousa, Nuno
  Journal of Tourism and Services
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

F. 1 Azores tea: From industrial production to tourism experience

 2024
  V Ghasemi, SG Costa, F Tiago, DN Chaves, T Borges-Tiago
  Tea Cultures of Europe: Heritage and Hospitality: Arts & Venues| Teaware …, 2024
Google Scholar

Human Resources Literature After Covid-19: A Human Versus AI Analysis

 2024
  Sónia Avelar; Flávio Tiago; João Pedro Couto; Teresa Borges-Tiago
Ciência Vitae

Metaverse and Education for Sustainable Global Citizenship: Ethical Paradoxes

 2024
  Josélia Fonseca; Teresa Borges-Tiago
Ciência Vitae

Service innovation snapshot from the lens of a top journal

 2024
  Carlos Silva Farinha; Avelar, Sónia Margarida Moreira; Maria Teresa Borges-Tiago
  ICSIMAT 2024
Ciência Vitae

Strategic Innovative Marketing and Tourism: Current Trends and Future Outlook—10th ICSIMAT, Ionian Islands, Greece, 2023

 2024
  A Kavoura, T Borges-Tiago, F Tiago
  Springer Nature, 2024
  Google Scholar  28 Citações
Google Scholar

System interoperability and data linkage in the era of health information management: A bibliometric analysis

 2024
  Costa, Tiago; Borges-Tiago, Teresa; Martins, Francisco; Tiago, Flávio
  Health Information Management Journal
Ciência Vitae | Google Scholar

Technological Adoption in Tourism: Benefits and Barriers Impacting Customer Satisfaction

 2024
  Carlos Silva Farinha; Maria Teresa Borges-Tiago; Avelar, Sónia Margarida Moreira; Adulai Baldé
  ICMarkTech – International Conference on Marketing and Technologies 2024
Ciência Vitae

The Challenges of Digital Transformation in the EU

 2024
  Avelar, Sónia Margarida Moreira; Carlos Silva Farinha; Fonseca, Josélia Mafalda Ribeiro da; Maria Teresa Borges-Tiago
  ICSIMAT 2024
Ciência Vitae

The Dilemma of Food: Taste or Healthy Choices?

 2024
  Carlos Farinha; Sónia Avelar; Almeida Tiago; Maria Teresa Borges-Tiago
Ciência Vitae

To buy or not to buy? The impulse buying dilemma in livestream shopping

 2024
  Miranda, Sandra; Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio; Tu, Xiangjin
  Psychology & Marketing
  Google Scholar  13 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Tourist Technology Satisfaction: Scale Development and Validation

 2024
  José Mendes; Inês Boavida-Portugal; Teresa Borges-Tiago
Ciência Vitae

Guest editorial: The social, ethical, economic and political implications of misinformation

 2023
  Di Domenico, Giandomenico; Maria Teresa Borges-Tiago; Viglia, Giampaolo; Cheng, Yang Alice
  Internet Research
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Mega or macro social media influencers: Who endorses brands better?

 2023
  Teresa Borges-Tiago, Maria; Santiago, Joanna; Tiago, Flavio; Maria Teresa Borges-Tiago; Joanna Santiago; Flavio Tiago
  Journal of Business Research
  Google Scholar  113 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

O valor da gastronomia local para os turistas seniores

 2023
  Avelar, Sónia Margarida Moreira; Carlos Farinha; Borges Tiago, Flávio Gomes; Susana Goulart Costa; Maria Teresa Borges-Tiago
  Turismo sénior tendências e oportunidades pós-COVID-19
Ciência Vitae

Social Media (In)Dispensability in Consumers' Life: An Abstract

 2023
  Santiago, Joanna; Maria Teresa Borges Tiago
  Academic Marketing Science 2023
Ciência Vitae

The theory-practice research gains from big data: evidence from hospitality loyalty programs

 2023
  Rita, Paulo; Borges-Tiago, Maria Teresa; Caetano, Joana
  International Journal of Contemporary Hospitality Management
  Google Scholar  6 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

What changes in restaurant satisfaction during Covid-19? An overview based on online reviews

 2023
  CS Farinha, FGB Tiago, SMM Avelar, MTB Tiago
  Journal of Tourism, Sustainability and Well-being 11 (1), 13-26, 2023
  Google Scholar  5 Citações
Google Scholar

Cultural Entrepreneur

 2022
  Borges-Tiago, Maria Teresa; Fonseca, Josélia; Tiago, Flávio; Maria Teresa Borges-Tiago; Josélia Fonseca; Flávio Tiago
  Encyclopedia of Tourism Management and Marketing
Ciência Vitae

Impact of the rating system on sentiment and tone of voice: A Booking. com and TripAdvisor comparison study

 2022
  P Rita, R Ramos, MT Borges-Tiago, D Rodrigues
  International Journal of Hospitality Management 104, 103245, 2022
  Google Scholar  73 Citações
Google Scholar

Impact of the rating system on sentiment and tone of voice: A Booking.com and TripAdvisor comparison study

 2022
  Rita, Paulo; Ramos, Ricardo; Borges-Tiago, Maria Teresa; Rodrigues, David; Paulo Rita; Ricardo Ramos; Maria Teresa Borges-Tiago; David Rodrigues
  International Journal of Hospitality Management
Ciência Vitae

Is firm-generated content a lost cause?

 2022
  Santiago, Joanna; Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio
  Journal of Business Research
  Google Scholar  53 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Island(er) tourism perspectives

 2022
  Maria Teresa Borges-Tiago
  Women’s voices in tourism research – Contributions to knowledge and letters to future generations
Ciência Vitae

Small island destination

 2022
  F Tiago, T Borges-Tiago
  Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, 2022
  Google Scholar  2 Citações
Google Scholar

Smart tourism: A scientometric review (2008-2020)

 2022
  Borges-Tiago, T
  European Journal of Tourism Research
  Google Scholar  39 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

A look into the trilogy: food, tourism, and cultural entrepreneurship

 2021
  Borges Tiago, Flávio Gomes; Department of Business and Economics, University of the Azores; Fonseca, Josélia; Duarte Nuno Chaves; Teresa Borges-Tiago; Borges Tiago, Flávio Gomes; Fonseca, Josélia Mafalda Ribeiro da; Maria Teresa Borges-Tiago
  Turismo sénior abordagens, sustentabilidade e boas práticas
  Google Scholar  4 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Cyberbullying From a Research Viewpoint

 2021
  Fonseca, Josélia Mafalda Ribeiro da; Borges-Tiago, Maria Teresa
  Handbook of Research on Cyber Crime and Information Privacy
Ciência Vitae

Cyberbullying from a research viewpoint: A bibliometric approach

 2021
  JMR da Fonseca, MT Borges-Tiago
  Handbook of research on cyber crime and information privacy, 182-200, 2021
  Google Scholar  10 Citações
Google Scholar

Differences between TripAdvisor and Booking. com in branding co-creation

 2021
  MT Borges-Tiago, C Arruda, F Tiago, P Rita
  Journal of Business Research 123, 380-388, 2021
  Google Scholar  94 Citações
Google Scholar

Differences between TripAdvisor and Booking.com in branding co-creation

 2021
  Teresa Borges-Tiago, Maria; Arruda, Carolina; Tiago, Flavio; Rita, Paulo
  Journal of Business Research
Ciência Vitae

Malassadas and their itinerary in the insular confectionery Madeira, Canary islands, Azores and Bermuda

 2021
  Duarte Nuno Chaves; Maria Teresa Borges Tiago; Borges Tiago, Flávio Gomes
  Viagens à volta da mesa nas ilhas da Macaronésia
Ciência Vitae

Tourism and COVID-19: The Show Must Go On

 2021
  Teresa Borges-Tiago; Sandra Silva; Sónia Avelar; João Pedro Couto; Luíz Mendes-Filho; Flávio Tiago
  Sustainability
  Google Scholar  22 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Virtual Communities in COVID-19 Era: A Citizenship Perspective

 2021
  Josélia Fonseca; Teresa Borges-Tiago; Flávio Tiago; Sandra Silva
Ciência Vitae

Comportamento de compra do consumidor : do branding ao willingness to pay

 2020
  Rego, Paulo Sérgio Raposo Cabral
Ciência Vitae

Digital sustainability communication in tourism

 2020
  Tiago, Flavio; Gil, Artur; Stemberger, Sara; Borges-Tiago, Teresa
  Journal of Innovation & Knowledge
  Google Scholar  157 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Healthy 3.0

 2020
  Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco Emanuel Batista; Silva, Sandra
  Data Analytics in Medicine
Ciência Vitae

Human Resources Role in Hospitality Service Quality

 2020
  Tiago, Flavio; Borges-Tiago, Teresa; Couto, João
  Springer Proceedings in Business and Economics
  Google Scholar  16 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Online co-creation communication and brand personality - through social network analysis (SNA)

 2020
  Marques, Carolina da Costa Branco Reis
Ciência Vitae

Online users' attitudes toward fake news: Implications for brand management

 2020
  Teresa Borges-Tiago; Flavio Tiago; Osvaldo Silva; José Manuel Guaita Martínez; Dolores Botella-Carrubi
  Psychology & Marketing
  Google Scholar  101 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Sustainable Tourism in Europe from Tourists' Perspectives

 2020
  Teresa Borges-Tiago; Osvaldo Silva; Flavio Tiago
Ciência Vitae

Sustainable Tourism in Europe from Tourists’ Perspectives

 2020
  T Borges-Tiago, O Silva, F Tiago
  Strategic Innovative Marketing and Tourism: 8th ICSIMAT, Northern Aegean …, 2020
  Google Scholar  3 Citações
Google Scholar

Using Open Remote Sensing and Geographic Data for SMART Monitoring of Nature-based TOURISM in the Azores Islands Natural Parks: towards (more) Sustainability

 2020
  Gil, Artur; Fernández-Urrutia, Manuel; Tiago, Flávio; Teresa Borges-Tiago, Maria
  IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

What Competencies Should Be Developed in Citizenship Education in the Twenty-First Century? Analysis of Being Active Citizens in Europe and the US

 2020
  Fonseca, J
Ciência Vitae

A brand-new world: brand-endorsers-users fit on social media

 2019
  Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flavio; Veríssimo, José Manuel; Silva, Tiago
  Academia Revista Latinoamericana de Administración
  Google Scholar  32 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

A decade of smart tourism research: a humanware approach

 2019
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; José Manuel Cristóvão Veríssimo; Flávio Gomes Borges Tiago
  European Journal of Tourism Research
Ciência Vitae

A sustentabilidade : da investigação à prática num contexto internacional

 2019
  Amaral, Inês Gomes
Ciência Vitae

Branding vs perfomance-based advertising : opposing business models?

 2019
  Botelho, Ana Luísa Machado
Ciência Vitae

Like and share: disclosing users behaviors on social media

 2019
  Flávio Gomes Borges Tiago; Carla Cosme; Teresa Borges-Tiago
  The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae

Senior Tourism in Europe: When There Are “No Boundaries”

 2019
  S Avelar, F Tiago, T Borges-Tiago
  Strategic Innovative Marketing and Tourism: 7th ICSIMAT, Athenian Riviera …, 2019
  Google Scholar  1 Citação
Google Scholar

Social Media and Tourism: A literature review

 2019
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Teresa Borges-Tiago; Flávio Tiago
  The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae

Strategic Synergies and Co-marketing: A Case Study of the Airline Sector

 2019
  S Varelas, A Kavoura, A Giovanis, T Borges-Tiago, F Tiago
  Strategic Innovative Marketing and Tourism: 7th ICSIMAT, Athenian Riviera …, 2019
  Google Scholar  6 Citações
Google Scholar

Brand Personality Co-Creation in the Hotel Industry through Social Media

 2018
  Tiago, Flavio; Tiago Silva; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Veríssimo, José Manuel Cristóvão
  The Council for Hospitality Management Education annual research conference
Ciência Vitae

Cruise tourism: social media content and network structures

 2018
  Tiago, Flávio; Couto, João; Faria, Sandra; Borges-Tiago, Teresa
  Tourism Review
  Google Scholar  46 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Definição de plano de marketing e comunicação digital : empresa de sector turístico nos Açores

 2018
  Cardoso, Ermelinda Rosa Vale
Ciência Vitae

Exploring Users' Motivations to Participate in Viral Communication on Social Media

 2018
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flavio; Cosme, Carla
  GIKA 2018
  Google Scholar  126 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

O consumidor e o sector bancário nos Açores : fatores relacionais

 2018
  Silva, Carolina Marília Andrade
Ciência Vitae

Online Janusian brand personality: how much do clients and hoteliers converge?

 2018
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Veríssimo, José Manuel Cristóvão; Tiago Silva
  2018 Global Marketing Conference
Ciência Vitae

Online Presence of Tour Companies in The Azores

 2018
  Faria, Sandra; Nuno Pereira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Couto, João
  International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism
Ciência Vitae

Pharmaceutical Communication over Social Media Channels: 24/7 Management Challenges

 2018
  Costa, Tiago; Borges-Tiago, Teresa; Tiago, Flávio
  Digital Communication Management
  Google Scholar  10 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Social media smart brand communication : the case study of Pestana Group

 2018
  Silva, Tiago Manuel Soares
Ciência Vitae

Strategic Synergies and Co-Marketing – A case study of the Airline Sector

 2018
  Sotiris Varelas; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Efstathios Kefallonitis; Apostolos Giovanis
  International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism
Ciência Vitae

The Effect of Asymmetrical Image Projections on Online Destination Branding

 2018
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flavio; Sotiris Varelas; Androniki Kavoura
  INTERNATIONAL CONFERENCE ON STRATEGIC INNOVATIVE MARKETING AND TOURISM
  Google Scholar  5 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

YouTube Videos: a Destination Marketing Outlook

 2018
  Tiago, Flávio; Filipa Moreira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism
  Google Scholar  36 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

A state-of-art literature review on social media: the contribution of Kaplan and Haenlein

 2017
  Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  WEI Boston Conference
Ciência Vitae

Avaliação de serviços com base no Servqual : uma aplicação prática

 2017
  Sousa, Beatriz Lima
Ciência Vitae

Avaliação do serviço de restauração : uma aplicação do Servqual

 2017
  Mota, Rogério Carvalho
Ciência Vitae

Can destination experience match digital formed expectations?

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Filipe Sousa
  Bournemouth University conference “The Visitor Economy: strategies and innovations”
Ciência Vitae

Capital social nas redes sociais: Destinos e eventos

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João; Faria, Sandra; Tiago, Flávio
  Revista turismo & desenvolvimento
Ciência Vitae

Cliff diving in virtual communities

 2017
  T Tiago, F Tiago, S Faria, J Couto
  Strategic Innovative Marketing: 5th IC-SIM, Athens, Greece 2016, 245-250, 2017
  Google Scholar  2 Citações
Google Scholar

Digital destination-brand communication

 2017
  Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  2017 WEI Boston Conference
Ciência Vitae

Efeitos da sazonalidade na gestão dos alojamentos turísticos nos Açores

 2017
  Veríssimo, Diana Sofia Pavão; Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio Borges; Faria, Sandra Dias; Couto, João Pedro Almeida
Ciência Vitae

From comments to hashtags strategies: enhancing cruise communication in Facebook and Twitter

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João; Tiago, Flávio; Faria, Sandra; Tiago, T
  TOURISMOS: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY JOURNAL OF TOURISM
  Google Scholar  14 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Grey Tourism Segments in Europe: preferences and behaviors

 2017
  Flávio Gomes Borges Tiago; Sónia Avelar; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Summer AMA Conference
Ciência Vitae

Mind the gap: social media tourism challenges

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida
  4th World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae

O comportamento do consumidor e a perceção de risco : uma aplicação aos produtos bancários

 2017
  Correia, Ricardo Manuel Raposo
Ciência Vitae

O papel da gastronomia na marca do destino turístico

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; José Veríssimo; Susana Goulart Costa
  Revista Turismo e Desenvolvimento
Ciência Vitae

Profiling millennials: tourism patterns in Europe

 2017
  Flávio Gomes Borges Tiago; Sónia Avelar; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Bournemouth University conference “The Visitor Economy: strategies and innovations”
Ciência Vitae

Relacionamento empresa/cliente no mundo digital : uma abordagem

 2017
  Medeiros, Vera Lúcia da Costa
Ciência Vitae

Social Media capital: Destination and events

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Flávio Gomes Borges Tiago
  INVTUR 2017
Ciência Vitae

Sport events and destination branding: social media marketing challenges

 2017
  Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Summer AMA Conference
Ciência Vitae

The role of food tourism in destinations branding

 2017
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; José Veríssimo; Susana Goulart Costa; Flávio Gomes Borges Tiago
  INVTUR 2017
Ciência Vitae

Tourism destination brand dimensions: an exploratory approach

 2017
  Veríssimo,José Manuel Cristóvão; Tiago,Maria Teresa Borges; Tiago,Flávio Gomes; Jardim,João Sérgio; Veríssimo, José Manuel Cristóvão; ISEG - Lisbon School of Economics and Management; Tiago, Maria Teresa Borges; University of the Azores; Tiago, Flávio Gomes; University of the Azores; et al
  Tourism & Management Studies
  Google Scholar  48 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Are European tourists satisfied with destination inclusive practices?,

 2016
  Sónia Avelar; Tiago, Flavio; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  TOURISM 2016 – International Conference on Global Tourism and Sustainability
Ciência Vitae

Baby Boomers turning grey: European Profiles

 2016
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria
  Tourism Management
  Google Scholar  130 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Certificações ambientais : oportunidade para hotéis e hoteleiros

 2016
  Garcia, João Luís Cogumbreiro de Melo
Ciência Vitae

Consumidores verdes: tendências europeias

 2016
  Carlos Silva; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flavio
  3rd International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing & Consumer Behaviour (ICIEMC)
Ciência Vitae

Different shades of green on small islands

 2016
  Tiago, T
  Island Studies Journal
  Google Scholar  31 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Digital Natives 3.0: Social Network Initiation

 2016
  Amaral, Francisco; Fonseca, Josélia; Tiago, Maria; Tiago, Flavio
  World Journal of Business and Management
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Following Grey Tourism Evolution

 2016
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sónia Avelar
  Europe in 2016 Tourism & Ageing Conference
Ciência Vitae

Healthy 3.0: Healthcare digital dimensions

 2016
  Tiago, M
  Reshaping Medical Practice and Care with Health Information Systems
  Google Scholar  7 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

How much is too much green in hospitality?

 2016
  João Luís Cogumbreiro; Tiago, Flavio; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  TOURISM 2016 – International Conference on Global Tourism and Sustainability
Ciência Vitae

It’s hard to be green: Reverse green value chain

 2016
  Couto, João; TIAGO, Teresa; Gil, Artur; Tiago, Flávio; Faria, Sandra
  Environmental Research
  Google Scholar  60 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Marketing digital e redes sociais : uma abordagem ao Dineserv com base na cocriação

 2016
  Amaral, Francisco Emanuel Batista
Ciência Vitae

O marketing do comércio tradicional : o caso das cidades de Ponta Delgada e da Ribeira Grande

 2016
  Alves, José Luís Medeiros
Ciência Vitae

Pharmaceutical marketing STAR

 2016
  Tiago Costa; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flavio; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida
  5th International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae

Prevalência de retenções dentárias nos utentes adultos da Clínica Universitária da Universidade Católica Portuguesa

 2016
  P Couto, J Couto, M Pereira, T Borges, B Almeida
  Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia …, 2016
  Google Scholar  8 Citações
Google Scholar

Turismo de nichos : o estudo do «Mercado da Saudade»

 2016
  Rocha, Sílvia Pavão; Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio Borges; Couto, João Pedro Almeida; Faria, Sandra Dias
Ciência Vitae

Understanding online communities on social networks via the notion of imagined communities: the case of TripAdvisor

 2016
  Androniki Kavoura; Maria Teresa Tiago Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  IJWBC
Ciência Vitae

Understanding online communities on social networks via the notion of imagined communities: the case of Tripdvisor

 2016
  A Kavoura, MTT Borges
  International Journal of Web Based Communities 12 (3), 238-261, 2016
  Google Scholar  59 Citações
Google Scholar

Comentários no TripAdvisor: Do que falam os turistas?

 2015
  Amaral, Francisco Emanuel Batista; Tiago, Maria Borges; Flávio Tiago; Androniki Kavoura
  Dos Algarves: A Multidisciplinary e - Journal
  Google Scholar  27 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Discovering Millennials travelers: evidences in Europe

 2015
  Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria
  3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae

Diving into social media: Redbull cliff diving in Facebook and Instagram

 2015
  Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae

Food experiences: The oldest social network…

 2015
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Amaral, Francisco Emanuel Batista; TIAGO, Teresa; Amaral, Francisco; Tiago, Flávio
  4th International Conference on Strategic Innovative Marketing
  Google Scholar  9 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Fostering innovation by promoting entrepreneurship: from education to intention

 2015
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flavio
  Procedia - Social and Behavioral Sciences
  Google Scholar  45 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Matching Hospitality Dimensions: human resources and quality perception

 2015
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Flavio; Eugénia Moniz; Couto, João Pedro Almeida
  European Scientific Journal
Ciência Vitae

The good, the bad and the ugly: food quality in UGC

 2015
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Flávio Gomes Borges Tiago
  Procedia - Social and Behavioral Sciences
  Google Scholar  74 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Tourism events: the SATA Rallye Azores in Facebook and Twitter

 2015
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  4th International Conference on Strategic Innovative Marketing
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

TripAdvisor analytics: improving tourism offers with social media

 2015
  Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae

TripAdvisor comments: what are they talking about?

 2015
  F Amaral, T Tiago, F Tiago, A Kavoura
  Google Scholar  6 Citações
Google Scholar

Who is the better player? Off-field battle on Facebook and Twitter

 2015
  Teresa Tiago; Flávio Tiago; Sandra Dias Faria; João Pedro Couto; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria
  Business Horizons
  Google Scholar  57 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

(Educ)Ação no empreendedorismo: uma abordagem

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Faria, Sandra Micaela Costa Dias; João Pedro de Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
  Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour: Bridging the Gaps
Ciência Vitae

As empresas e os social media: evidências regionais

 2014
  Nuno Cordeiro; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco
  Annual International Interdisciplinary Conference
Ciência Vitae

Caregivers: the day after…

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Pereira Silva; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria
  2nd Annual International Interdisciplinary Conference AIIC 2014
Ciência Vitae

Creating a Culture of Entrepreneurialism: from intention to action

 2014
  Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria
  INBAM 2014
Ciência Vitae

DO COMMENTS MAKE THE PLACE?

 2014
  Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco
  TMS ALGARVE 2014 – Management Studies, International Conference
Ciência Vitae

Digital marketing and social media: Why bother?

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro Melo Borges; Veríssimo, José Manuel Cristóvão
  Business Horizons
  Google Scholar  1624 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Ethnocentric buyer behavior and wiliness to pay: Azorean evidences

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Maria João Vieira
  Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour: Bridging the Gaps
Ciência Vitae

From entrepreneurial intention to action: cross-countries empirical evidences

 2014
  Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  2nd Annual International Interdisciplinary Conference AIIC 2014
  Google Scholar  11 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

ISSUES IN DEFINING REGIONAL DEVELOPMENT: EXPLORATION POTENTIAL FROM THE SEA OF AZORES

 2014
  Luz Martin Paramio; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges; Sandra Micaela Dias Faria
  European Scientific Journal
Ciência Vitae

Perfis do turista sénior na Europa

 2014
  TB Tiago, JPA Couto, FGB Tiago, SMC Faria
  Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão 13 (3), 12-25, 2014
  Google Scholar  7 Citações
Google Scholar

Perfis do turista sénior: análise das evidências na Europa

 2014
  Faria, Sandra Micaela Costa Dias; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro de Almeida Couto
  Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão
Ciência Vitae

Restaurant quality or food quality: what matters the more

 2014
  T Tiago, F Tiago, F Amaral
  INBAM, ed. International Network of Business and Management Journals, 2014
  Google Scholar  7 Citações
Google Scholar

Restaurant quality or food quality: what matters the more?

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
  INBAM 2014
Ciência Vitae

Social Media in Azorean Organizations: Policies, Strategies and Perceptions

 2014
  Nuno Filipe; Teresa Tiago; Flávio Tiago; Francisco Amaral; Nuno Cordeiro; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; et al
  ijacsa
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

TOURISM ON THE AZORES AND MADEIRA ISLANDS: ISSUES OF PERIPHERAL AND DEVELOPMENT REGIONS

 2014
  Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  European Scientific Journal
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

USER-GENERATED CONTENT: WHO POSTS ON TRIPADVISOR

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
  International Journal of Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae

User-generated content: tourists' profiles on Tripadvisor

 2014
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
  International Journal of Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae

User-generated content: tourists’ profiles on Tripadvisor

 2014
  F AmArAl, T TiAgo, F TiAgo
  International Journal of Strategic Innovative Marketing 1 (3), 137-145, 2014
  Google Scholar  185 Citações
Google Scholar

Wiliness to pay: Azorean ethnocentric buyer behavior

 2014
  Maria João Vieira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Flávio Gomes Borges
  2nd Annual International Interdisciplinary Conference AIIC 2014
Ciência Vitae

A economia que cresce

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

A influência dos adolescentes no processo de compra de viagens de lazer

 2013
  M Tiago, F Tiago
  Tourism & Management Studies 9 (1), 28-34, 2013
  Google Scholar  2 Citações
Google Scholar

Adoption of CRM technology in multichannel environment : a review (2000-2013)

 2013
  Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
Ciência Vitae

An analysis of Internet Banking in Portugal

 2013
  Pedro, João; Tiago, Teresa; Tiago, Flávio
  IJACSA
Ciência Vitae

An analysis of Internet Banking in Portugal: the antecedents of mobile banking adoption

 2013
  Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Pedro, João; Tiago, Teresa; Tiago, Flávio
  International Journal of Advanced Computer Science and Applications
  Google Scholar  23 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Boas notícias...

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Can knowledge technology and innovation cycle improve performance?

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  Managing Services in the Knowledge Economy
Ciência Vitae

Colocar preço ao Mar dos Açores?

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Luz Martin Paramio; Vieira, José António Cabral
  Jornadas “Ciência nos Açores- que futuro?”
Ciência Vitae

Contributions of Marine Cluster for Regional Sustainability: Economic Prospective for Azores

 2013
  Paramio, Luz; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Borges; Vieira, José Cabral; TIAGO, Teresa; Tiago, Flavio; Viera, Jose Antonio
  Maria Scientia-Scientific e-Journal
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

De saltos altos!

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Efeito multiplicador

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Empreender: uma escolha de vida!

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Gestão do conhecimento

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Implementação da estratégia de marketing sensorial: uma abordagem empírica

 2013
  Soares, Melinda Melo
Ciência Vitae

Marketing and Social Media: Benefits and Ways Forward

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; José Veríssimo; Tiagoa, Maria Teresa Pinheiro Melo Borges; Ver{\'\i
  International Network of Business and Management Journals
  Google Scholar  12 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

O envolvimento do aluno na escola e sua relação com a retenção e transição académica: um estudo em escolas de S. Miguel

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Suzana Caldeira; Helder Fernandes
  XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia
Ciência Vitae

O envolvimento do aluno na escola e sua relação com a retenção e transição académica: um estudo em escolas de São Miguel

 2013
  SN Caldeira, HR Fernandes, MTB Tiago
  XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia, 7027-7049, 2013
  Google Scholar  17 Citações
Google Scholar

Olhar para 2020!

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Organizações

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Os segredos da eco-inovação...

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Os três Rs da economia

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Price diversity in the intra-european air transportation market: an empirical analysis

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Azevedo, Ana; Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges
  Tourism & Management Studies
Ciência Vitae

Procura-se...

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Redes sociais

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Redes sociais e a sua utilização no marketing

 2013
  Colaço, António Filipe Sousa
Ciência Vitae

Repensar a economia!

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Roadmaps for Future ICT Use in the Health Sector

 2013
  Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  Handbook of Research on ICTs and Management Systems for Improving Efficiency in Healthcare and Social Care
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

Sistema Inteligente de Turismo: integração do modelo de comportamento do consumidor com a análise de redes sociais e os sistemas de informação geográfica

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
  Jornadas “Ciência nos Açores- que futuro?”
Ciência Vitae

Social media Cross-countries activity analysis of Vodafone

 2013
  Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges
  Managing Services in the Knowledge Economy
Ciência Vitae

Social media buzz: tourists are talking – are restaurants listening?

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
  2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae

The influence of teenagers on a family’s vacation choices

 2013
  Tiago, Flávio Gomes Borges; Tiago, Maria Teresa Borges; Borges Tiago, Maria Teresa; Department of Business and Economics, University of the Azores; Borges Tiago, Flávio Gomes; Department of Business and Economics, University of the Azores
  Tourism & Management Studies
  Google Scholar  33 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

The price roller-coaster: can air carriers ride it?

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Azevedo, Ana; TIAGO, Teresa; Tiago, Flavio
  2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae

Um novo ciclo!

 2013
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Uma ponte no Atlântico

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Visão estratégica orçamental... procura-se

 2013
  Flávio Gomes Borges Tiago
  Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae

We have a problem: we can’t control what tourist share about us…

 2013
  Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  16th IAMB Conference
Ciência Vitae

Adoption of internet banking by Portuguese consumers: an empirical analysis

 2012
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Borges, Ricardo; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago
  Marketing to Citizens Going beyond Customers and Consumers
Ciência Vitae

As Marcas Regionais e o seu relacionamento com os consumidores locais

 2012
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
  Boletim do Núcleo Cultural da Horta
Ciência Vitae

Dinâmicas Regionais: Ideias e Desafios

 2012
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Marília Cristina Silva Pinheiro Botelho; Flávio Gomes Borges Tiago
Ciência Vitae

Dispersão de Preços no Mercado de Transporte Aéreo Intraeuropeu: uma análise

 2012
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Azevedo, Ana
  Management Studies International Conference
Ciência Vitae

Dispersão de preços e concorrência no mercado de transporte aéreo intraeuropeu : uma análise empírica

 2012
  Azevedo, Ana Maria da Silva
Ciência Vitae

Estándares territoriales de innovación: análisis de las regiones de Portugal

 2012
  Natário, María Manuela; Braga, Ascensao Maria Martins; Couto, Joao Pedro Almeida; Tiago, María Teresa Borges
  Revista de estudios regionales
  Google Scholar  4 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Innovativeness Patterns in Different European Regions: An Empirical Approach

 2012
  NATARIO, Manuela; COUTO, Joao; BRAGA, Ascensao; TIAGO, Teresa; Natário, Maria Manuela; Couto, João Pedro Almeida; Braga, Ascenção M
  Studies in Regional Science
  Google Scholar  6 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Inovar ou perecer…

 2012
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Marcas que marcam...

 2012
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  Açoriano Oriental
Ciência Vitae

Perceção do consumidor sobre marcas de lacticínios dos Açores

 2012
  Brum, João Manuel Arruda Tavares
Ciência Vitae

Revisiting the Impact of Integrated Internet Marketing on Firms' Online Performance: European Evidences

 2012
  Tiago, Flavio; Tiago, Maria Teresa
  4th Conference on ENTERprise Information Systems (CENTERIS) - Aligning Technology, Organizations and People / International Conference on Health and Social Care Information Systems and Technologies (HCIST)
Ciência Vitae

Revisiting the Impact of Integrated Internet Marketing on Firms’ Online Performance: European Evidences

 2012
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes; Flávio Gomes Borges Tiago
  Procedia Technology
Ciência Vitae

Revisiting the impact of integrated Internet marketing on firmsÂ’ online performance: European evidences

 2012
  T Tiago, F Tiago
  ENTERprise Information Systems / HCIST 2012 - International Conference on …, 2012
  Google Scholar  75 Citações
Google Scholar

Territorial standards for innovation: analysis for the regions of Portugal

 2012
  Natário, Maria Manuela; Braga, Ascenção M
  Revista de Estudios Regionales
  Google Scholar  15 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

The influence of teenagers on Family' Vacation Choice

 2012
  Tiago, Maria Teresa Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  Management Studies International Conference
Ciência Vitae

Determinants of Loyalty Intention in Portuguese Mobile Market

 2011
  Tiago, Maria Teresa Borges; Amaral, Francisco Emanuel; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, M
  Handbook of Research on Mobility and Computing: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts
Ciência Vitae

Do Territorial Digital Patterns Matter?

 2011
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  The Business Review
Ciência Vitae

Dynamics of innovation in European regions

 2011
  Natário, María Manuela; Couto, Joao Pedro Almeida; Braga, Ascensão Maria Martins; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  ERSA 2011 New Challenges for European Regions and Urban Areas in a Globalised World
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Evaluating The Determinants Of National Innovative Capacity Among European Countries

 2011
  Maria Manuela Natário; João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Ascenção Braga; Natário, Maria Manuela; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Braga, Ascenção M
  Global Journal of Management and Business Research
  Google Scholar  35 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Handbook of Research on Mobility and Computing: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts

 2011
  MM Cruz-Cunha, F Moreira
  IGI Global, 2011
  Google Scholar  21 Citações
Google Scholar

Knowledge IT-based Cycle and Territorial Digital Patterns Influence

 2011
  Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges
Ciência Vitae

Knowledge Management Impacts e-business: Rhetoric or Reality?

 2011
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  International Conference on Advances in Management
Ciência Vitae

Knowledge, technology and innovation cycle

 2011
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa
  Electronic Journal of Knowledge Management
Ciência Vitae

Physicians’ Technology Adoption: A Fad or a Must Have!

 2011
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Pereira Silva; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges; Sandra Silva
  Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae

Websites as a bridge between e-city governance and customers

 2011
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  International Conference on Advances in Management
Ciência Vitae

Estratégia das web pages das Câmaras Municipais portuguesas

 2010
  JPA Couto, AM Braga, MTB Tiago, CP Oliveira
  16º Congresso da APDR, Universidade da Madeira, Funchal, 2010
  Google Scholar  9 Citações
Google Scholar

Factors and dimensions of National Innovative Capacity

 2010
  Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Maria Manuela Natário; Braga, Ascensão Maria Martins; João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Ascenção Braga
  Innovation in Business and Enterprise: Technologies and Frameworks
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Knowledge management : critical perspectives on e-business activities

 2010
  Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Borges; Couto, João Pedro Almeida
Ciência Vitae

Knowledge management and its contribution to e-business activities

 2010
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  International Conference on Intellectual Capital,. Knowledge Management and Organisational Learning
Ciência Vitae

Knowledge management: critical perspectives on e-business activities

 2010
  FB Tiago, MTB Tiago, JPA Couto
  CEEAplA-A-Working Paper Series, 1-23, 2010
  Google Scholar  1 Citação
Google Scholar

The Contribution of Knowledge Management to eBusiness Activities

 2010
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  7th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management and Organisational Learning
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

A Critical Examination of E-insurance: The Portuguese Case

 2009
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
  The Business Review
Ciência Vitae

Assessing the Drivers of Virtual Knowledge Management Impact in European Firms’ Performance: an Exploratory Analysis

 2009
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto
  Electronic Journal of Knowledge Management
Ciência Vitae

Assessing the contribution of SCM on e-business performance

 2009
  Tiago, M
  Proceedings of the IADIS International Conference e-Commerce 2009, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2009
Ciência Vitae

E-insurance: an overview of the Portuguese reality

 2009
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Alexandre Gaudêncio
  The e-business Review
Ciência Vitae

Intenções de fidelização dos clientes no Mercado Móvel Português

 2009
  Amaral, Francisco Emanuel Batista
Ciência Vitae

Measuring virtual Knowledge Management impact in firm's performance

 2009
  Tiago, F
  Proceedings of the IADIS International Conference e-Commerce 2009, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2009
Ciência Vitae

Motivações e atributos ao consumo nos centros comerciais : uma aplicação aos Açores

 2009
  Ourique, Filipe Santos de Oliveira
Ciência Vitae

O impacto do comércio electrónico no mercado segurador português

 2009
  Gaudêncio, Alexandre Branco
Ciência Vitae

Propensity for Entrepreneurship among University Students

 2009
  João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
  The Business Review
  Google Scholar  44 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Subsidiary Roles And Relationships: Contextual And Operational Determinants

 2009
  João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; José António Cabral Vieira
  Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae

The Internationalization Process Of Fashion Retailers

 2009
  João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
  The Business Review
  Google Scholar  5 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

The impact of internet marketing on firms’ online performance: the European case

 2009
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  Berkeley Globalization Conference/LISA @ Berkeley Forum
Ciência Vitae

Website Quality: Looking Back and Forward

 2009
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  Proceedings IAEB 2009
Ciência Vitae

Website quality: Looking Back, Looking Forward

 2009
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida
  The e-business Review
Ciência Vitae

Assessing the Drivers of Virtual Knowledge Management Impact in European Firm's Performance: an Exploratory Analysis

 2008
  Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Borges; Couto, João Pedro Almeida; Couto, João P
Ciência Vitae

Assessing the Drivers of Virtual Knowledge Management Impact in European Firm’s Performance: an Exploratory Analysis

 2008
  Tiago, Flávio Gomes; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Couto, Joao Pedro; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flavio; Flávio Gomes Borges Tiago
  Electronic Journal of Knowledge Management
  Google Scholar  7 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Assessing the drivers of virtual KM impact in European firm´s performance: an exploratory analysis

 2008
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  ICICKM 2008
Ciência Vitae

E-CRM contribution to e-business performance

 2008
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, José António
  International Journal of Business Environment
Ciência Vitae

Internet sales as a new mode of internationalization

 2008
  Couto, João P
Ciência Vitae

Internet-driven customer centric : an exploratory analysis

 2008
  Tiago, Maria Teresa Borges; Borges-Tiago, T; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Ciência Vitae

Internet-driven customer centric: an exploratory analysis

 2008
  T Borges-Tiago
  Cambridge: The Business Review 11 (2), 82-90, 2008
  Google Scholar  12 Citações
Google Scholar

The E-CRM repercussion in E-Business performance: the European evidence

 2008
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Flávio Gomes Borges Tiago; José António Cabral Vieira
  The e-business Review
Ciência Vitae

The Propensity And Intensity Of Export Activities Of Companies Operating In Europe

 2008
  Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Vieira, José Cabral; Silva, Francisco José Ferreira; Almeida Couto, J
  Journal of Applied Business Research (JABR)
  Google Scholar  4 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

The missing link between virtual CRM and e-business performance

 2008
  Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Flávio Gomes Borges Tiago; José António Cabral Vieira; Maria Borges Tiago
  International Journal of e-Business Management
  Google Scholar  3 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Virtual CRM and E-business performance

 2008
  Tiago, Borges; Teresa, Maria; Cabral Vieira, José António; Tiago, Flávio Gomes
  International Journal of e-Business Management
  Google Scholar  4 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Virtual SCM impact on e-business performance : the european case

 2008
  Tiago, Maria Teresa Borges; Couto, João P
Ciência Vitae

A utilizaçao da internet como ferramenta de marketing: uma análise comparada das realidades americana, europeia e asiática

 2007
  JPA Couto, MTB Tiago, MM Natário, AMM Braga
  Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro, 167, 2007
  Google Scholar  1 Citação
Google Scholar

Capacidade territorial de inovação: o desempenho europeu

 2007
  Natário, Maria Manuela Santos; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Braga, Ascensão Maria Martins
  Estudos Regionais
  Google Scholar  9 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Determinantes da capacidade nacional de inovação: uma análise à realidade européia

 2007
  MM Natário, JPA Couto, MTB Tiago, AMM Braga
  Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro, 115, 2007
  Google Scholar  15 Citações
Google Scholar

International Reality of Internet Use as Marketing Tool

 2007
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Natário, Maria Manuela; Braga, Ascenção
  Journal of American Academy of Business
  Google Scholar  21 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Internet Marketing adoption: factors affecting website sophistication

 2007
  Borges Tiago, M
  International Journal of Electronic Customer Relationship Management
  Google Scholar  13 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Internet Marketing e Web Marketing: uma abordagem à realidade Europeia

 2007
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, Jose Antonio
  Revista Portuguesa de Marketing
Ciência Vitae

Internet- based Knowledge Management: an Overview of European Reality

 2007
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
  IAMB 2007 Conference
Ciência Vitae

Knowledge management: An overview of European reality

 2007
  Tiago, Maria Teresa Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes; Vieira, António Cabral
  Management Research News
  Google Scholar  53 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

O impacto do Internet marketing do desempenho das organizações on-line: uma análise da realidade europeia

 2007
  "O impacto do Internet marketing do desempenho das organizações on-line: uma análise da realidade europeia"
Ciência Vitae

The Adoption of Communication and Information Technologies and the Local Development

 2007
  Borges Tiago, Maria Teresa; Couto, João Pedro Almeida; Braga, Ascensão Maria Martins; dos Santos Natário, Maria Manuela; Tiago, M
  Journal of Business Economics and Management
  Google Scholar  9 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Virtual CRM and e-business performance: a European overview

 2007
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; José António Cabral Vieira
  AIB 2007
Ciência Vitae

Virtual SCM And Its Implication At B2B Results: European Evidence

 2007
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
  IAEB 2007
Ciência Vitae

Virtual SCM and its implication at B2B results: European company evidence

 2007
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, José António; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
  The E-business Review
Ciência Vitae

Competitividad de las regiones portuguesas: análisis comparativo

 2006
  Almeida Couto, Joâo Pedro; Borges Tiago, María Teresa; Natário, María Manuela
  Papeles de Economía Española
  Google Scholar  2 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Contextual and Operational Determinants of Export Performance of Companies in Europe

 2006
  Fortuna, Mário José Amaral; João Pedro Couto; Maria Teresa Tiago; José Cabral Vieira
  The Business Review
Ciência Vitae

Determinants of the Internationalization Process of Fashion Retailers: A Review of Relevant Factors in Explaining the Internationalization Sequence

 2006
  Couto, João Pedro Almeida; Borges Tiago, Maria; Cabral Vieira, José António
  Available at SSRN 973307
Ciência Vitae

FDI and exports: propensity and intensity of export activities in subsidiaries of european companies

 2006
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral; Ferreira Silva, F
  IIBC 2006
Ciência Vitae

Implications of Virtual SCM on B2B Results: European Company Evidence

 2006
  Borges Tiago, Maria Teresa; Couto, João P
  SSRN Electronic Journal
Ciência Vitae

Inter-regional wage dispersion in Portugal

 2006
  João Pedro Almeida Couto; José António Cabral Vieira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  IZA Discussion Papers 1664
  Google Scholar  38 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Internet Marketing Uses in 500 Biggest European Companies

 2006
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
  Applied Computing 2006
Ciência Vitae

Regional differences in returns to education in portugal

 2006
  JAC Vieira, JP Couto, MT Tiago
  Louvain-la-Neuve: European Regional Science Association (ERSA), 2006
  Google Scholar  5 Citações
Google Scholar

The Importance of Strategic Roles as Determinants of Export Performance in European Subsidiaries

 2006
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, José António
  The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae

The implications of e-CRM on B2B results in the European companies

 2006
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
  Marketing and Management Development 2006 Conference, Academy of World Business
Ciência Vitae

The influence of marketing tools integration on firm’s on-line performance: an exploratory study and directions for future research

 2006
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
  Marketing and Management Development 2006 Conference, Academy of World Business
Ciência Vitae

The utilization of Internet Marketing by european companies

 2006
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, Jose Antonio
  The E-business Review
Ciência Vitae

Determinants of the establishment of marketing activities by subsidiaries of MNCs

 2005
  João Pedro Almeida Couto; José António Cabral Vieira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  The Journal of American Academy of Business
  Google Scholar  13 Citações
Ciência Vitae | Google Scholar

Igualdade de Género no trabalho e emprego

 2005
  Tiago, Teresa Maria; Nunes; José António Cabral Vieira; Vieira, José Cabral
Ciência Vitae

Igualdade de género no trabalho e no emprego: nas empresas açorianas

 2005
  MTB TIAGO, JMR NUNES, JAC VIEIRA
  Açores: Gráfica Açoreana, 2005
  Google Scholar  2 Citações
Google Scholar

Web marketing: uma análise da adopção empresarial na Europa

 2005
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral; Flávio Gomes Borges Tiago
  Applied Computing 2005
Ciência Vitae

Competitiveness of portuguese regions: A comparative analysis

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; dos Santos Natário, Maria Manuela; Vieira, José António Cabral
  44 th European Congress of the European Regional Science Association
  Google Scholar  1 Citação
Ciência Vitae | Google Scholar

Competitividade das regiões portuguesas: uma análise comparada

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; dos Santos Natário, Maria Manuela
  XIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Ciência Vitae

Competitividade e convergência: O caso das regiões autónomas dos Açores e Madeira

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; dos Santos Natário, Maria Manuela
  XIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Ciência Vitae

Factores Críticos para o Sucesso do Processo de Certificação de Qualidade: Ensaio sobre as Empresas Portuguesas

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
  XIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Ciência Vitae

How Subsidiaries of MNCs Organize the Marketing Activities

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
  EMAC 2004
Ciência Vitae

Job satisfaction: empirical evidence for Portugal

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
  44 th European Congress of the European Regional Science Association
Ciência Vitae

The adoption of communication and information technologies and the local development in Côa’ region

 2004
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  44th European Congress of the European Regional Science Association
Ciência Vitae

Wages and job satisfaction in Portugal

 2004
  J Vieira, J Couto, MT Borges-Tiago
  Louvain-la-Neuve: European Regional Science Association (ERSA), 2004
  Google Scholar  11 Citações
Google Scholar

A importância da segmentação para as empresas portuguesas

 2003
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
  XIII Jornadas Hispano-Lusas de Gestión Cientifíca
Ciência Vitae

Distribuição das Empresas Certificadas em Portugal: uma Análise Territorial Sectorial

 2003
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida
  X Encontro Nacional da APDR
Ciência Vitae

Marketing Estratégico: um estudo comparativo para as empresas portuguesas

 2003
  "Marketing Estratégico: um estudo comparativo para as empresas portuguesas"
Ciência Vitae

Netgrula: um caso de sucesso ou insucesso?

 2003
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  Conferência IADIS Ibero Americana WWW/Internet 2003
Ciência Vitae

Quadros de pessoal

 2003
  Portugal
  Google Scholar  2 Citações
Google Scholar

The Establishment of Marketing Activities by the Subsidiaries of MNCs

 2003
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
  EIBA 2003
Ciência Vitae

Uma abordagem ao emarketing

 2003
  Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
  IADIS Ibero Americana WWW/Internet 2003
Ciência Vitae

7 Research Projects

  • UIDP/00685/2020
  • Concluído
CC977
 Fundação para a Ciência e Tecnologia
 FEG • CEEAplA

Center for Studies in Applied Economics of the Atlantic


  • UIDB/00685/2020
  • Concluído
CC976
 Fundação para a Ciência e Tecnologia
 FEG • CEEAplA

Center for Studies in Applied Economics of the Atlantic


  • TASTE
  • Fechado
CC878
 Direção Regional da Ciência e da Tecnologia • PO Açores 2020 - FEDER
 FEG • CEEAplA

TASTE - Taste Azores Sustainable Tourism Experiences


  • M3.3.C/EDIÇÕES/024/2018
  • Fechado
CC772
 Direção Regional da Ciência e da Tecnologia
 FEG • CEEAplA

Pharmaceutical communication over social media channels: 24/7 management challenges


  • PO ACORES 2020-2015-SMART
  • Fechado
CC620
 Direção Regional da Ciência e da Tecnologia • PO Açores 2020 - FEDER
 FEG • CEEAplA

SMART - SMART-TOURISM


  • M3.3.b/PART.R.C/0000005/2014
  • Fechado
CC418
 Direção Regional da Ciência e da Tecnologia
 FEG • CEEAplA

INBAM 2014 Conference


  • M3.2.2/I/009/2012
  • Fechado
CC256
 Direção Regional da Ciência e da Tecnologia
 FEG • CEEAplA

Research Methodologies Workshop II


1 Service Provision

  • IEAMAR
  • Concluído
CC1075
 Grupo Desportivo Comercial
 FEG • CEEAplA

Study of the Economic Impact and Media Reach of the Azores Rallye


Training

  Training

2016 Título de Agregado
Agregação /Aggregation
Universidade dos Açores, Portugal
(TESE/DISSERTAÇÃO) "Marketing Mix: O papel dos social media nas empresas de serviços"
2013 - 2013 Other
Creativity on a Crush
Stanford University, Estados Unidos
2012 - 2012 Other
Technology Entrepreneurship
Stanford University, Estados Unidos
2010 - 2011 Other
Blended Learning Course
Universidade Aberta, Portugal
2010 - 2010 Other
Análise de Dados Qualitativos
Universidade dos Açores, Portugal
2007 Doutoramento
Ciências Económicas e Empresariais
Especialização em Especialidade: Organização e Gestão de Empresas
Universidade dos Açores, Portugal
2007 Doutoramento
Doutoramento em Ciências Económicas e Empresariais / PhD in Economics and Business Sciences
Especialização em Outra:Organização e Gestão de Empresas
Universidade dos Açores, Portugal
(TESE/DISSERTAÇÃO) "O Impacto do Internet Marketing no Desempenho das Organizações On-line: uma Análise da Realidade Europeia"
2004 - 2004 Other
Doctoral Research Methodology Workshop
Universidade de Lisboa, Portugal
2003 Mestrado Pré-Bolonha
Gestão de Empresas/The Lisbon MBA
Especialização em Marketing
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
(TESE/DISSERTAÇÃO) "Marketing Estratégico: um estudo comparativo para as empresas portuguesas"
1998 Licenciatura
Gestão de Empresas / Business
Universidade dos Açores, Portugal
1993 - 1998 Licenciatura
Organização e Gestão de Empresas
Universidade dos Açores, Portugal

  Áreas de Conhecimento

Business Organization and ManagementBusiness Organization and ManagementBusiness Organization and Management

Biography

Maria Teresa Borges Tiago é Professora Associada com Agregação da Faculdade de Economia e Gestão da Universidade dos Açores e colabora como professora convidada na Universidade NOVA-IMS. Possui o doutoramento em Ciências Económicas e Empresariais, na especialidade de Gestão, pela Universidade dos Açores e a agregação desenvolvida no domínio do Marketing de Serviços. Possui um MBA e mestrado em Marketing pela Universidade Católica Portuguesa e uma licenciatura em Gestão de Empresas pela Universidade dos Açores. Ao longo do seu percurso académico lecionou 17 unidades curriculares de primeiro e segundo ciclo, mais transversais no domínio da gestão como marketing I & II, marketing de serviços, marketing internacional, estratégia empresarial, estudos de mercado, recursos humanos e brand management (NOVA-IMS). Leciona, também, unidades curriculares no domínio do turismo, como Técnicas de Hotelaria - UAc, Tópicos de Turismo Internacional – Uac, Tourism and Hospitality Management - NOVA IMS, e da saúde (Marketing e Comunicação em Saúde). É membro integrado do centro de investigação CEEAplA – Universidade dos Açores e membro colaborador do Advance/CSG, ISEG - Universidade Técnica de Lisboa. Já orientou 3 teses de doutoramento concluídas e 70 dissertações, 1 projeto e 2 estágios de mestrado já concluídos, e tem em curso 23 orientações, cinco a aguardar defesa e outras 5 de doutoramento. A sua investigação decorre no domínio do turismo e da gestão, sendo os seus interesses de investigação relacionados com o comportamento do consumidor, a adopção das tecnologias e a gestão de marcas, aplicados no domínio do turismo. Tem participado em diversos projetos nacionais e internacionais de investigação e consultoria no domínio do turismo, da gestão e do marketing. Recentemente liderou os projetos científicos SMART Tourism e TASTE – Taste Azorean Sustainable Tourism Experiences (ainda em curso) financiados pelo programa AÇORES 2020, com apoio do FEDER – União Europeia, ambos na área do turismo. 

É autora de 2 livros, editora de 1 livro, de 11 capítulos de livros, de mais de 100 artigos em publicações internacionais com arbitragem científica e de 4 artigos publicados em publicações nacionais com arbitragem científica. Destacam-se as publicações nos journals Tourism Management, Tourism Review, International Journal of Hospitality Management, Journal of Contemporary Tourism and Hospitality, Business Horizons, Journal of Business Research, Journal of Innovation and Knowledge e Psychology and Marketing. Participou com trabalhos de investigação em mais de 100 conferências e proferiu 133 comunicações orais. Possui mais de 130 trabalhos em eventos com arbitragem científica e comunicações em congressos e reuniões científicas, tendo obtido 12 prémios derivados da sua atividade de investigação e transferência de conhecimento. Integrou mais de 100 júris de provas de mestrado e 16 júris de provas de doutoramento e participa em diversos projetos de investigação com equipas nacionais e internacionais. Desde 2021, passou a ser Associate Editor do journal Consumer Behavior in Tourism and Hospitality, a fazer parte do corpo editorial de revistas internacionais de relevo (Tourism Review, Tourism and Hospitality Insights, Journal of Contemporary Tourism and Hospitality e Journal of Innovation and Knowledge) e é guest-editor de 2 special issues. Tem participado ao longo da sua carreira nos diferentes órgãos de gestão da Universidade dos Açores, destacando-se a sua participação no Conselho Geral da UAc e nos Conselhos Científicos e Pedagógicos, tendo encabeçado listas efetuadas para o efeito aos dois primeiros. É diretora das duas ofertas de segundo ciclo da Faculdade de Economia e Gestão. Desde 2019 integra o Conselho Económico dos Açores na qualidade de personalidade de reconhecido mérito, por convite do presidente deste órgão. E no âmbito deste orgão - CESA - foi presidente da Comissão Especializada da Formação e Educação e membro da Comissão de Acompanhamento do PRR.

Entities

  R&D Entities

FEG - Faculdade de Economia e Gestão

CEEAplA - Centro de Estudos de Economia Aplicada do Atlântico

  Financing Entities

Fundação para a Ciência e Tecnologia

PO Açores 2020 - FEDER

Direção Regional da Ciência e da Tecnologia

Grupo Desportivo Comercial

Send a message

© 2025   Política de Privacidade

Developed by Valuring

Confirmar Ação

Tem a certeza que pretende continuar? Esta ação é irreversível.

Portal do

Investigador

Estamos agora mais próximos dos investigadores