Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
maria teresa borges tiago | maria teresa borges-tiago | maria teresa tiago | m. teresa tiago | m.t.p.m.b. tiago | teresa borges tiago | teresa borges-tiago | teresa tiago
Maria Teresa Borges Tiago é Professora Auxiliar com Agregação da Faculdade de Economia e Gestão da Universidade dos Açores e colabora como professora convidada na Universidade NOVA-IMS. Possui o doutoramento em Ciências Económicas e Empresariais, na especialidade de Gestão, pela Universidade dos Açores e a agregação desenvolvida no domínio do Marketing de Serviços. Possui um MBA e mestrado em Marketing pela Universidade Católica Portuguesa e uma licenciatura em Gestão de Empresas pela Universidade dos Açores. Ao longo do seu percurso académico lecionou 17 unidades curriculares de primeiro e segundo ciclo, mais transversais no domínio da gestão como marketing I & …
R&D Entities
FEG - Faculdade de Economia e Gestão
CEEAplA - Centro de Estudos de Economia Aplicada do Atlântico
Perfis Externos
Keywords
Financing Entities
Fundação para a Ciência e Tecnologia
Outras Fontes de Financiamento
Partilhar este perfil:
of 234 Publicações
Gomes Borges Tiago F., Costa Dias Faria, Sandra Micaela (2016)
PMB Tiago, M Teresa, JP De Almeida
Baby Boomers turning grey: European profiles, 13-22, 0
Geotourism Destinations Online Branding Co-Creation
8874
Tiago, Flávio; Correia, Pedro; Briciu, Victor-Alexandru; Borges-Tiago, Teresa
Sustainability
Azores tea: From industrial production to tourism experience
2024
Ghasemi, Vahid; Costa, Susana Goulart; Flávio Tiago; Duarte Nuno Chaves; Maria Teresa Borges-Tiago
Tea Cultures of Europe: Heritage and Hospitality
Ciência Vitae
Confluence of sustainable entrepreneurship, innovation, and digitalization in SMEs
2024
Avelar, Sónia; Borges-Tiago, Teresa; Almeida, António; Tiago, Flávio
Journal of Business Research
Embracing RAISA in restaurants: Exploring customer attitudes toward robot adoption
2024
Santiago, Joanna; Maria Teresa Borges-Tiago; Tiago, Flávio
Technological Forecasting and Social Change
To buy or not to buy? The impulse buying dilemma in livestream shopping
2024
Miranda, Sandra; Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio; Tu, Xiangjin
Psychology & Marketing
Tourist Technology Satisfaction: Scale Development and Validation
" HAVE YOU ENJOYED A MEAL SERVED BY A ROBOT?"-CONSUMERS'RESISTANCE TO THE USE OF ROBOTICS AND SERVICE AUTOMATION IN RESTAURANTS
2023
J Santiago, F Tiago, T Borges-Tiago
Global Marketing Conference, 1062-1062, 2023
Guest editorial: The social, ethical, economic and political implications of misinformation
2023
Di Domenico, Giandomenico; Maria Teresa Borges-Tiago; Viglia, Giampaolo; Cheng, Yang Alice
Internet Research
Mega or macro social media influencers: Who endorses brands better?
2023
Teresa Borges-Tiago, Maria; Santiago, Joanna; Tiago, Flavio; Maria Teresa Borges-Tiago; Joanna Santiago; Flavio Tiago
Journal of Business Research
O valor da gastronomia local para os turistas seniores
2023
Avelar, Sónia Margarida Moreira; Carlos Farinha; Borges Tiago, Flávio Gomes; Susana Goulart Costa; Maria Teresa Borges-Tiago
Turismo sénior tendências e oportunidades pós-COVID-19
Ciência Vitae
Social Media (In)Dispensability in Consumers' Life: An Abstract
2023
Santiago, Joanna; Maria Teresa Borges Tiago
Academic Marketing Science 2023
Ciência Vitae
The theory-practice research gains from big data: evidence from hospitality loyalty programs
2023
Rita, Paulo; Borges-Tiago, Maria Teresa; Caetano, Joana
International Journal of Contemporary Hospitality Management
What changes in restaurant satisfaction during COVID-19? An overview based on online reviews
2023
CS Farinha, FGB Tiago, SMM Avelar, MTB Tiago
Journal of Tourism, Sustainability and Well-being 11 (1), 13-26, 2023
Cultural Entrepreneur
2022
Borges-Tiago, Maria Teresa; Fonseca, Josélia; Tiago, Flávio; Maria Teresa Borges-Tiago; Josélia Fonseca; Flávio Tiago
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing
Impact of the rating system on sentiment and tone of voice: A Booking. com and TripAdvisor comparison study
2022
P Rita, R Ramos, MT Borges-Tiago, D Rodrigues
International Journal of Hospitality Management 104, 103245, 2022
Impact of the rating system on sentiment and tone of voice: A Booking.com and TripAdvisor comparison study
2022
Rita, Paulo; Ramos, Ricardo; Borges-Tiago, Maria Teresa; Rodrigues, David; Paulo Rita; Ricardo Ramos; Maria Teresa Borges-Tiago; David Rodrigues
International Journal of Hospitality Management
Is firm-generated content a lost cause?
2022
Santiago, Joanna; Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio
Journal of Business Research
Island(er) tourism perspectives
2022
Maria Teresa Borges-Tiago
Women’s voices in tourism research – Contributions to knowledge and letters to future generations
Ciência Vitae
Small Island Destination
2022
F Tiago, T Borges-Tiago
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, Edward Elgar, 2022
Smart tourism: A scientometric review (2008-2020)
2022
Borges-Tiago, T
European Journal of Tourism Research
A look into the trilogy: food, tourism, and cultural entrepreneurship
2021
Borges Tiago, Flávio Gomes; Department of Business and Economics, University of the Azores; Fonseca, Josélia; Duarte Nuno Chaves; Teresa Borges-Tiago; Borges Tiago, Flávio Gomes; Fonseca, Josélia Mafalda Ribeiro da; Maria Teresa Borges-Tiago
Turismo sénior abordagens, sustentabilidade e boas práticas
Ciência Vitae | Google Scholar
Cyberbullying From a Research Viewpoint
2021
Fonseca, Josélia Mafalda Ribeiro da; Borges-Tiago, Maria Teresa
Handbook of Research on Cyber Crime and Information Privacy
Ciência Vitae
Cyberbullying from a research viewpoint: A bibliometric approach
2021
JMR da Fonseca, MT Borges-Tiago
Handbook of research on cyber crime and information privacy, 182-200, 2021
Differences between TripAdvisor and Booking. com in branding co-creation
2021
MT Borges-Tiago, C Arruda, F Tiago, P Rita
Journal of Business Research 123, 380-388, 2021
Differences between TripAdvisor and Booking.com in branding co-creation
2021
Teresa Borges-Tiago, Maria; Arruda, Carolina; Tiago, Flavio; Rita, Paulo
Journal of Business Research
ISLAND (ER) TOURISM PERSPECTIVES–Contributions by Teresa Borges-Tiago
Malassadas and their itinerary in the insular confectionery Madeira, Canary islands, Azores and Bermuda
2021
Duarte Nuno Chaves; Maria Teresa Borges Tiago; Borges Tiago, Flávio Gomes
Viagens à volta da mesa nas ilhas da Macaronésia
Ciência Vitae
Tourism and COVID-19: The Show Must Go On
2021
Teresa Borges-Tiago; Sandra Silva; Sónia Avelar; João Pedro Couto; Luíz Mendes-Filho; Flávio Tiago
Sustainability
Virtual Communities in COVID-19 Era: A Citizenship Perspective
2021
Josélia Fonseca; Teresa Borges-Tiago; Flávio Tiago; Sandra Silva
Ciência Vitae
Digital sustainability communication in tourism
2020
Tiago, Flavio; Gil, Artur; Stemberger, Sara; Borges-Tiago, Teresa
Journal of Innovation & Knowledge
Healthy 3.0
2020
Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco Emanuel Batista; Silva, Sandra
Data Analytics in Medicine
Ciência Vitae
Human Resources Role in Hospitality Service Quality
2020
Tiago, Flavio; Borges-Tiago, Teresa; Couto, João
Springer Proceedings in Business and Economics
Ciência Vitae | Google Scholar
Online users' attitudes toward fake news: Implications for brand management
2020
Teresa Borges-Tiago; Flavio Tiago; Osvaldo Silva; José Manuel Guaita Martínez; Dolores Botella-Carrubi
Psychology & Marketing
Sustainable Tourism in Europe from Tourists' Perspectives
2020
Teresa Borges-Tiago; Osvaldo Silva; Flavio Tiago
Ciência Vitae
Sustainable Tourism in Europe from Tourists’ Perspectives
2020
T Borges-Tiago, O Silva, F Tiago
Strategic Innovative Marketing and Tourism: 8th ICSIMAT, Northern Aegean …, 2020
Using Open Remote Sensing and Geographic Data for SMART Monitoring of Nature-based TOURISM in the Azores Islands Natural Parks: towards (more) Sustainability
2020
Gil, Artur; Fernández-Urrutia, Manuel; Tiago, Flávio; Teresa Borges-Tiago, Maria
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
What Competencies Should Be Developed in Citizenship Education in the Twenty-First Century? Analysis of Being Active Citizens in Europe and the US
2020
Fonseca, J
Ciência Vitae
A brand-new world: brand-endorsers-users fit on social media
2019
Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flavio; Veríssimo, José Manuel; Silva, Tiago
Academia Revista Latinoamericana de Administración
A decade of smart tourism research: a humanware approach
2019
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; José Manuel Cristóvão Veríssimo; Flávio Gomes Borges Tiago
European Journal of Tourism Research
Ciência Vitae
Like and share: disclosing users behaviors on social media
2019
Flávio Gomes Borges Tiago; Carla Cosme; Teresa Borges-Tiago
The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae
Senior Tourism in Europe: When There Are “No Boundaries”
2019
S Avelar, F Tiago, T Borges-Tiago
Strategic Innovative Marketing and Tourism: 7th ICSIMAT, Athenian Riviera …, 2019
Social Media and Tourism: A literature review
2019
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Teresa Borges-Tiago; Flávio Tiago
The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae
Strategic Synergies and Co-marketing: A Case Study of the Airline Sector
2019
S Varelas, A Kavoura, A Giovanis, T Borges-Tiago, F Tiago
Strategic Innovative Marketing and Tourism: 7th ICSIMAT, Athenian Riviera …, 2019
Brand Personality Co-Creation in the Hotel Industry through Social Media
2018
Tiago, Flavio; Tiago Silva; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Veríssimo, José Manuel Cristóvão
The Council for Hospitality Management Education annual research conference
Ciência Vitae
Cruise tourism: social media content and network structures
2018
Tiago, Flávio; Couto, João; Faria, Sandra; Borges-Tiago, Teresa
Tourism Review
Ciência Vitae | Google Scholar
Exploring Users' Motivations to Participate in Viral Communication on Social Media
2018
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Borges-Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flavio; Cosme, Carla
GIKA 2018
Ciência Vitae | Google Scholar
Online Janusian brand personality: how much do clients and hoteliers converge?
2018
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Veríssimo, José Manuel Cristóvão; Tiago Silva
2018 Global Marketing Conference
Ciência Vitae
Online Presence of Tour Companies in The Azores
2018
Faria, Sandra; Nuno Pereira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Couto, João
International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism
Ciência Vitae
Pharmaceutical Communication over Social Media Channels: 24/7 Management Challenges
2018
Costa, Tiago; Borges-Tiago, Teresa; Tiago, Flávio
Digital Communication Management
Ciência Vitae | Google Scholar
Strategic Synergies and Co-Marketing – A case study of the Airline Sector
2018
Sotiris Varelas; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; Efstathios Kefallonitis; Apostolos Giovanis
International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism
Ciência Vitae
The Effect of Asymmetrical Image Projections on Online Destination Branding
2018
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flavio; Sotiris Varelas; Androniki Kavoura
INTERNATIONAL CONFERENCE ON STRATEGIC INNOVATIVE MARKETING AND TOURISM
Ciência Vitae | Google Scholar
YouTube Videos: a Destination Marketing Outlook
2018
Tiago, Flávio; Filipa Moreira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism
Ciência Vitae | Google Scholar
A state-of-art literature review on social media: the contribution of Kaplan and Haenlein
2017
Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
WEI Boston Conference
Ciência Vitae
Can destination experience match digital formed expectations?
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Filipe Sousa
Bournemouth University conference “The Visitor Economy: strategies and innovations”
Ciência Vitae
Capital social nas redes sociais: Destinos e eventos
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João; Faria, Sandra; Tiago, Flávio
Revista turismo & desenvolvimento
Ciência Vitae
Cliff diving in virtual communities
2017
T Tiago, F Tiago, S Faria, J Couto
Strategic Innovative Marketing: 5th IC-SIM, Athens, Greece 2016, 245-250, 2017
Digital destination-brand communication
2017
Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
2017 WEI Boston Conference
Ciência Vitae
Efeitos da sazonalidade na gestão dos alojamentos turísticos nos Açores
2017
Veríssimo, Diana Sofia Pavão; Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio Borges; Faria, Sandra Dias; Couto, João Pedro Almeida
From comments to hashtags strategies: enhancing cruise communication in Facebook and Twitter
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João; Tiago, Flávio; Faria, Sandra; Tiago, T
TOURISMOS: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY JOURNAL OF TOURISM
Grey Tourism Segments in Europe: preferences and behaviors
2017
Flávio Gomes Borges Tiago; Sónia Avelar; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Summer AMA Conference
Ciência Vitae
Mind the gap: social media tourism challenges
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida
4th World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae
O papel da gastronomia na marca do destino turístico
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio; José Veríssimo; Susana Goulart Costa
Revista Turismo e Desenvolvimento
Ciência Vitae
Profiling millennials: tourism patterns in Europe
2017
Flávio Gomes Borges Tiago; Sónia Avelar; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Bournemouth University conference “The Visitor Economy: strategies and innovations”
Ciência Vitae
Social Media capital: Destination and events
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Flávio Gomes Borges Tiago
INVTUR 2017
Ciência Vitae
Sport events and destination branding: social media marketing challenges
2017
Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Summer AMA Conference
Ciência Vitae
The role of food tourism in destinations branding
2017
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; José Veríssimo; Susana Goulart Costa; Flávio Gomes Borges Tiago
INVTUR 2017
Ciência Vitae
Tourism destination brand dimensions: an exploratory approach
2017
Veríssimo,José Manuel Cristóvão; Tiago,Maria Teresa Borges; Tiago,Flávio Gomes; Jardim,João Sérgio; Veríssimo, José Manuel Cristóvão; ISEG - Lisbon School of Economics and Management; Tiago, Maria Teresa Borges; University of the Azores; Tiago, Flávio Gomes; University of the Azores; et al
Tourism & Management Studies
Turismo de nichos: o “mercado da saudade
2017
SP Rocha, MT Tiago, FB Tiago, JPA Couto, SD Faria
CEEAplA-A-Working Paper Series, 1-4, 2017
Are European tourists satisfied with destination inclusive practices?,
2016
Sónia Avelar; Tiago, Flavio; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
TOURISM 2016 – International Conference on Global Tourism and Sustainability
Ciência Vitae
Baby Boomers turning grey: European Profiles
2016
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria
Tourism Management
Ciência Vitae | Google Scholar
Consumidores verdes: tendências europeias
2016
Carlos Silva; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flavio
3rd International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing & Consumer Behaviour (ICIEMC)
Ciência Vitae
Different shades of green on small islands
Digital Natives 3.0: Social Network Initiation
2016
Amaral, Francisco; Fonseca, Josélia; Tiago, Maria; Tiago, Flavio
World Journal of Business and Management
Ciência Vitae | Google Scholar
Following Grey Tourism Evolution
2016
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sónia Avelar
Europe in 2016 Tourism & Ageing Conference
Ciência Vitae
Healthy 3.0: Healthcare digital dimensions
2016
Tiago, M
Reshaping Medical Practice and Care with Health Information Systems
Ciência Vitae | Google Scholar
How much is too much green in hospitality?
2016
João Luís Cogumbreiro; Tiago, Flavio; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
TOURISM 2016 – International Conference on Global Tourism and Sustainability
Ciência Vitae
It’s hard to be green: Reverse green value chain
2016
Couto, João; TIAGO, Teresa; Gil, Artur; Tiago, Flávio; Faria, Sandra
Environmental Research
Ciência Vitae | Google Scholar
Pharmaceutical marketing STAR
2016
Tiago Costa; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flavio; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida
5th International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae
Prevalência de retenções dentárias nos utentes adultos da Clínica Universitária da Universidade Católica Portuguesa
2016
P Couto, J Couto, M Pereira, T Borges, B Almeida
Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia …, 2016
Understanding online communities on social networks via the notion of imagined communities: the case of TripAdvisor
2016
Androniki Kavoura; Maria Teresa Tiago Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
IJWBC
Understanding online communities on social networks via the notion of imagined communities: the case of Tripdvisor
2016
A Kavoura, MTT Borges
International Journal of Web Based Communities 12 (3), 238-261, 2016
Comentários no TripAdvisor: Do que falam os turistas?
2015
Amaral, Francisco Emanuel Batista; Tiago, Maria Borges; Flávio Tiago; Androniki Kavoura
Dos Algarves: A Multidisciplinary e - Journal
Discovering Millennials travelers: evidences in Europe
2015
Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria
3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae
Diving into social media: Redbull cliff diving in Facebook and Instagram
2015
Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae
Food experiences: The oldest social network…
2015
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Amaral, Francisco Emanuel Batista; TIAGO, Teresa; Amaral, Francisco; Tiago, Flávio
4th International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae | Google Scholar
Fostering innovation by promoting entrepreneurship: from education to intention
2015
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flavio
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Ciência Vitae | Google Scholar
Matching Hospitality Dimensions: human resources and quality perception
2015
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Flavio; Eugénia Moniz; Couto, João Pedro Almeida
European Scientific Journal
Ciência Vitae
The good, the bad and the ugly: food quality in UGC
2015
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Flávio Gomes Borges Tiago
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Ciência Vitae | Google Scholar
Tourism events: the SATA Rallye Azores in Facebook and Twitter
2015
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Micaela Dias Faria; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
4th International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae | Google Scholar
TripAdvisor analytics: improving tourism offers with social media
2015
Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality
Ciência Vitae
TripAdvisor comments: what are they talking about?
Who is the better player? Off-field battle on Facebook and Twitter
2015
Teresa Tiago; Flávio Tiago; Sandra Dias Faria; João Pedro Couto; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria
Business Horizons
(Educ)Ação no empreendedorismo: uma abordagem
2014
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Sandra Micaela Dias Faria; Faria, Sandra Micaela Costa Dias; João Pedro de Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour: Bridging the Gaps
Ciência Vitae
As empresas e os social media: evidências regionais
2014
Nuno Cordeiro; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco
Annual International Interdisciplinary Conference
Ciência Vitae
Caregivers: the day after…
2014
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Sandra Pereira Silva; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria
2nd Annual International Interdisciplinary Conference AIIC 2014
Ciência Vitae
DO COMMENTS MAKE THE PLACE?
2014
Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio; Amaral, Francisco
TMS ALGARVE 2014 – Management Studies, International Conference
Ciência Vitae
Digital marketing and social media: Why bother?
2014
Tiago, Maria Teresa Pinheiro Melo Borges; Veríssimo, José Manuel Cristóvão
Business Horizons
Ciência Vitae | Google Scholar
From entrepreneurial intention to action: cross-countries empirical evidences
2014
Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
2nd Annual International Interdisciplinary Conference AIIC 2014
Ciência Vitae | Google Scholar
Issues in Defining Regional Development: Exploration potential from the Sea of Azores
2014
Luz Martin Paramio; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Micaela Dias Faria
2nd Annual International Interdisciplinary Conference AIIC 2014
Ciência Vitae
Perfis do turista sénior na Europa
2014
TB Tiago, JPA Couto, FGB Tiago, SMC Faria
Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão 13 (3), 12-25, 2014
Perfis do turista sénior: análise das evidências na Europa
2014
Faria, Sandra Micaela Costa Dias; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro de Almeida Couto
Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão
Ciência Vitae
Restaurant quality or food quality: what matters the more
2014
T Tiago, F Tiago, F Amaral
INBAM, ed. International Network of Business and Management Journals, 2014
Restaurant quality or food quality: what matters the more?
2014
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
INBAM 2014
Ciência Vitae
Social Media in Azorean Organizations: Policies, Strategies and Perceptions
2014
Nuno Filipe; Teresa Tiago; Flávio Tiago; Francisco Amaral; Nuno Cordeiro; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; et al
ijacsa
TOURISM ON THE AZORES AND MADEIRA ISLANDS: ISSUES OF PERIPHERAL AND DEVELOPMENT REGIONS
2014
Sandra Micaela Dias Faria; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
European Scientific Journal
Ciência Vitae | Google Scholar
User-generated content: tourists' profiles on Tripadvisor
2014
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
International Journal of Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae
User-generated content: tourists’ profiles on Tripadvisor
2014
F AmArAl, T TiAgo, F TiAgo
International Journal of Strategic Innovative Marketing 1 (3), 137-145, 2014
A economia que cresce
A influência dos adolescentes no processo de compra de viagens de lazer
2013
M Tiago, F Tiago
Tourism & Management Studies 9 (1), 28-34, 2013
Adoption of CRM technology in multichannel environment : a review (2000-2013)
2013
Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
Adoption of CRM technology in multichannel environment: a review (2000-2013)
An analysis of Internet Banking in Portugal: the antecedents of mobile banking adoption
2013
JP Couto, T Tiago, F Tiago
arXiv preprint arXiv:1312.3141, 2013
Boas notícias...
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Can knowledge technology and innovation cycle improve performance?
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
Managing Services in the Knowledge Economy
Ciência Vitae
Colocar preço ao Mar dos Açores?
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Luz Martin Paramio; Vieira, José António Cabral
Jornadas “Ciência nos Açores- que futuro?”
Ciência Vitae
Contributions of Marine Cluster for Regional Sustainability: Economic Prospective for Azores
2013
Paramio, Luz; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Borges; Vieira, José Cabral; TIAGO, Teresa; Tiago, Flavio; Viera, Jose Antonio
Maria Scientia-Scientific e-Journal
DISPERSÃO DE PREÇOS NO MERCADO DE TRANSPORTE AÉREO INTRAEUROPEU: UMA ANÁLISE EMPÍRICA
De saltos altos!
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Efeito multiplicador
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Empreender: uma escolha de vida!
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Gestão do conhecimento
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Marketing and Social Media: Benefits and Ways Forward
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; José Veríssimo; Tiagoa, Maria Teresa Pinheiro Melo Borges; Ver{\'\i
International Network of Business and Management Journals
Ciência Vitae | Google Scholar
O envolvimento do aluno na escola e sua relação com a retenção e transição académica: um estudo em escolas de S. Miguel
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Suzana Caldeira; Helder Fernandes
XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia
Ciência Vitae
O envolvimento do aluno na escola e sua relação com a retenção e transição académica: um estudo em escolas de São Miguel
2013
SN Caldeira, HR Fernandes, MTB Tiago
XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia, 7027-7049, 2013
Olhar para 2020!
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Organizações
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Os segredos da eco-inovação...
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Os três Rs da economia
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Price diversity in the intra-european air transportation market: an empirical analysis
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Azevedo, Ana; Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges
Tourism & Management Studies
Procura-se...
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Redes sociais
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Repensar a economia!
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Roadmaps for Future ICT Use in the Health Sector
2013
Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
Handbook of Research on ICTs and Management Systems for Improving Efficiency in Healthcare and Social Care
Ciência Vitae | Google Scholar
Sistema Inteligente de Turismo: integração do modelo de comportamento do consumidor com a análise de redes sociais e os sistemas de informação geográfica
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
Jornadas “Ciência nos Açores- que futuro?”
Ciência Vitae
Social media Cross-countries activity analysis of Vodafone
2013
Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges
Managing Services in the Knowledge Economy
Ciência Vitae
Social media and tourism: a wishful relationship
Social media buzz: tourists are talking – are restaurants listening?
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral
2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae
The influence of teenagers on a family’s vacation choices
2013
Tiago, Flávio Gomes Borges; Tiago, Maria Teresa Borges; Borges Tiago, Maria Teresa; Department of Business and Economics, University of the Azores; Borges Tiago, Flávio Gomes; Department of Business and Economics, University of the Azores
Tourism & Management Studies
The price roller-coaster: can air carriers ride it?
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Azevedo, Ana; TIAGO, Teresa; Tiago, Flavio
2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing
Ciência Vitae
Um novo ciclo!
2013
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Uma ponte no Atlântico
Visão estratégica orçamental... procura-se
2013
Flávio Gomes Borges Tiago
Jornal Açoriano Oriental
Ciência Vitae
We have a problem: we can’t control what tourist share about us…
2013
Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
16th IAMB Conference
Ciência Vitae
Adoption of internet banking by Portuguese consumers: an empirical analysis
2012
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Borges, Ricardo; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago
Marketing to Citizens Going beyond Customers and Consumers
Ciência Vitae | Google Scholar
As Marcas Regionais e o seu relacionamento com os consumidores locais
2012
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
Boletim do Núcleo Cultural da Horta
Ciência Vitae
Dinâmicas Regionais: Ideias e Desafios
2012
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Marília Cristina Silva Pinheiro Botelho; Flávio Gomes Borges Tiago
Ciência Vitae | Google Scholar
Estándares territoriales de innovación: análisis de las regiones de Portugal
2012
Natário, María Manuela; Braga, Ascensao Maria Martins; Couto, Joao Pedro Almeida; Tiago, María Teresa Borges
Revista de estudios regionales
Ciência Vitae | Google Scholar
Innovativeness Patterns in Different European Regions: An Empirical Approach
2012
NATARIO, Manuela; COUTO, Joao; BRAGA, Ascensao; TIAGO, Teresa; Natário, Maria Manuela; Couto, João Pedro Almeida; Braga, Ascenção M
Studies in Regional Science
Inovar ou perecer…
2012
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Marcas que marcam...
2012
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Açoriano Oriental
Ciência Vitae
Revisiting the impact of integrated Internet marketing on firmsÂ’ online performance: European evidences
2012
T Tiago, F Tiago
ENTERprise Information Systems / HCIST 2012 - International Conference on …, 2012
Territorial standards for innovation: analysis for the regions of Portugal
2012
Natário, Maria Manuela; Braga, Ascenção M
Revista de Estudios Regionales
Determinants of Loyalty Intention in Portuguese Mobile Market
2011
Tiago, Maria Teresa Borges; Amaral, Francisco Emanuel; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Francisco Emanuel Baptista Amaral; Tiago, M
Handbook of Research on Mobility and Computing: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts
Ciência Vitae
Do Territorial Digital Patterns Matter?
2011
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
The Business Review
Ciência Vitae | Google Scholar
Dynamics of innovation in European regions
2011
Natário, María Manuela; Couto, Joao Pedro Almeida; Braga, Ascensão Maria Martins; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
ERSA 2011 New Challenges for European Regions and Urban Areas in a Globalised World
Ciência Vitae | Google Scholar
Evaluating The Determinants Of National Innovative Capacity Among European Countries
2011
Maria Manuela Natário; João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Ascenção Braga; Natário, Maria Manuela; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Braga, Ascenção M
Global Journal of Management and Business Research
Handbook of Research on Mobility and Computing: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts
Knowledge IT-based Cycle and Territorial Digital Patterns Influence
2011
Tiago, Maria Teresa; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges
Knowledge Management Impacts e-business: Rhetoric or Reality?
2011
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
International Conference on Advances in Management
Ciência Vitae
Knowledge, technology and innovation cycle
2011
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa
Electronic Journal of Knowledge Management
Physicians’ Technology Adoption: A Fad or a Must Have!
2011
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; Sandra Pereira Silva; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Tiago, Flávio Gomes Borges; Sandra Silva
Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae
Websites as a bridge between e-city governance and customers
2011
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
International Conference on Advances in Management
Ciência Vitae
Estratégia das web pages das Câmaras Municipais portuguesas
2010
JPA Couto, AM Braga, MTB Tiago, CP Oliveira
16º Congresso da APDR, Universidade da Madeira, Funchal, 2010
Factors and dimensions of National Innovative Capacity
2010
Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Maria Manuela Natário; Braga, Ascensão Maria Martins; João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Ascenção Braga
Innovation in Business and Enterprise: Technologies and Frameworks
Ciência Vitae | Google Scholar
Knowledge management : critical perspectives on e-business activities
Knowledge management and its contribution to e-business activities
2010
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
International Conference on Intellectual Capital,. Knowledge Management and Organisational Learning
Ciência Vitae
Knowledge management: critical perspectives on e-business activities
2010
FB Tiago, MTB Tiago, JPA Couto
CEEAplA-A-Working Paper Series, 1-23, 2010
The Contribution of Knowledge Management to eBusiness Activities
2010
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
7th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management and Organisational Learning
Ciência Vitae | Google Scholar
A Critical Examination of E-insurance: The Portuguese Case
2009
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
The Business Review
Ciência Vitae
Assessing the Drivers of Virtual Knowledge Management Impact in European Firms’ Performance: an Exploratory Analysis
2009
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto
Electronic Journal of Knowledge Management
Ciência Vitae
Assessing the contribution of SCM on e-business performance
2009
Tiago, M
Proceedings of the IADIS International Conference e-Commerce 2009, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2009
Ciência Vitae
E-insurance: an overview of the Portuguese reality
2009
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Alexandre Gaudêncio
The e-business Review
Ciência Vitae
Measuring virtual Knowledge Management impact in firm's performance
2009
Tiago, F
Proceedings of the IADIS International Conference e-Commerce 2009, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2009
Ciência Vitae
Propensity for Entrepreneurship among University Students
2009
João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
The Business Review
Ciência Vitae | Google Scholar
Subsidiary Roles And Relationships: Contextual And Operational Determinants
2009
João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; José António Cabral Vieira
Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae
The Internationalization Process Of Fashion Retailers
2009
João Pedro Almeida Couto; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago
The Business Review
Ciência Vitae | Google Scholar
The impact of internet marketing on firms’ online performance: the European case
2009
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
Berkeley Globalization Conference/LISA @ Berkeley Forum
Ciência Vitae
Website Quality: Looking Back and Forward
2009
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
Proceedings IAEB 2009
Ciência Vitae
Website quality: Looking Back, Looking Forward
2009
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; Flávio Gomes Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida
The e-business Review
Ciência Vitae
Assessing the Drivers of Virtual Knowledge Management Impact in European Firm's Performance: an Exploratory Analysis
2008
Tiago, Flávio Borges; Tiago, Maria Teresa Borges; Couto, João Pedro Almeida; Couto, João P
Assessing the Drivers of Virtual Knowledge Management Impact in European Firm’s Performance: an Exploratory Analysis
2008
Tiago, Flávio Gomes; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Couto, Joao Pedro; Tiago, Maria Teresa Borges; Tiago, Flavio; Flávio Gomes Borges Tiago
Electronic Journal of Knowledge Management
E-CRM contribution to e-business performance
2008
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, José António
International Journal of Business Environment
Ciência Vitae
Internet sales as a new mode of internationalization
Internet-driven customer centric : an exploratory analysis
2008
Tiago, Maria Teresa Borges; Borges-Tiago, T; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
Internet-driven customer centric: an exploratory analysis
2008
T Borges-Tiago
Cambridge: The Business Review 11 (2), 82-90, 2008
The Propensity And Intensity Of Export Activities Of Companies Operating In Europe
2008
Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Vieira, José Cabral; Silva, Francisco José Ferreira; Almeida Couto, J
Journal of Applied Business Research (JABR)
The missing link between virtual CRM and e-business performance
2008
Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; Flávio Gomes Borges Tiago; José António Cabral Vieira; Maria Borges Tiago
International Journal of e-Business Management
Virtual CRM and E-business performance
2008
Tiago, Borges; Teresa, Maria; Cabral Vieira, José António; Tiago, Flávio Gomes
International Journal of e-Business Management
Ciência Vitae | Google Scholar
Virtual SCM impact on e-business performance : the european case
A utilizaçao da internet como ferramenta de marketing: uma análise comparada das realidades americana, europeia e asiática
2007
JPA Couto, MTB Tiago, MM Natário, AMM Braga
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro, 167, 2007
Capacidade territorial de inovação: o desempenho europeu
2007
Natário, Maria Manuela Santos; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Maria Teresa Borges; Braga, Ascensão Maria Martins
Estudos Regionais
Determinantes da capacidade nacional de inovação: uma análise à realidade européia
2007
MM Natário, JPA Couto, MTB Tiago, AMM Braga
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro, 115, 2007
International Reality of Internet Use as Marketing Tool
2007
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Natário, Maria Manuela; Braga, Ascenção
Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae | Google Scholar
Internet Marketing adoption: factors affecting website sophistication
2007
Borges Tiago, M
International Journal of Electronic Customer Relationship Management
Internet Marketing e Web Marketing: uma abordagem à realidade Europeia
2007
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, Jose Antonio
Revista Portuguesa de Marketing
Internet- based Knowledge Management: an Overview of European Reality
2007
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
IAMB 2007 Conference
Ciência Vitae
Knowledge management: An overview of European reality
2007
Tiago, Maria Teresa Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes; Vieira, António Cabral
Management Research News
Ciência Vitae | Google Scholar
O impacto do Internet marketing do desempenho das organizações on-line: uma análise da realidade europeia
2007
"O impacto do Internet marketing do desempenho das organizações on-line: uma análise da realidade europeia"
Ciência Vitae
The Adoption of Communication and Information Technologies and the Local Development
2007
Borges Tiago, Maria Teresa; Couto, João Pedro Almeida; Braga, Ascensão Maria Martins; dos Santos Natário, Maria Manuela; Tiago, M
Journal of Business Economics and Management
Virtual CRM and e-business performance: a European overview
2007
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral; Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges Tiago; João Pedro Almeida Couto; José António Cabral Vieira
AIB 2007
Ciência Vitae
Virtual SCM and its implication at B2B results: European company evidence
2007
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, José António; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
The E-business Review
Ciência Vitae
Competitividad de las regiones portuguesas: análisis comparativo
2006
Almeida Couto, Joâo Pedro; Borges Tiago, María Teresa; Natário, María Manuela
Papeles de Economía Española
Ciência Vitae | Google Scholar
Contextual and Operational Determinants of Export Performance of Companies in Europe
2006
Fortuna, Mário José Amaral; João Pedro Couto; Maria Teresa Tiago; José Cabral Vieira
The Business Review
Ciência Vitae
Determinants of the Internationalization Process of Fashion Retailers: A Review of Relevant Factors in Explaining the Internationalization Sequence
2006
Couto, João Pedro Almeida; Borges Tiago, Maria; Cabral Vieira, José António
Available at SSRN 973307
Ciência Vitae
FDI and exports: propensity and intensity of export activities in subsidiaries of european companies
2006
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral; Ferreira Silva, F
IIBC 2006
Ciência Vitae
Implications of Virtual SCM on B2B Results: European Company Evidence
2006
Borges Tiago, Maria Teresa; Couto, João P
SSRN Electronic Journal
Ciência Vitae
Inter-regional wage dispersion in Portugal
2006
João Pedro Almeida Couto; José António Cabral Vieira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
IZA Discussion Papers 1664
Internet Marketing Uses in 500 Biggest European Companies
2006
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Flávio Gomes Borges Tiago; Vieira, José António Cabral
Applied Computing 2006
Ciência Vitae
Regional differences in returns to education in portugal
2006
JAC Vieira, JP Couto, MT Tiago
Louvain-la-Neuve: European Regional Science Association (ERSA), 2006
The Importance of Strategic Roles as Determinants of Export Performance in European Subsidiaries
2006
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, José António
The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae
The implications of e-CRM on B2B results in the European companies
2006
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
Marketing and Management Development 2006 Conference, Academy of World Business
Ciência Vitae
The influence of marketing tools integration on firm’s on-line performance: an exploratory study and directions for future research
2006
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
Marketing and Management Development 2006 Conference, Academy of World Business
Ciência Vitae
The utilization of Internet Marketing by european companies
2006
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Tiago, Flávio Gomes Borges; Cabral Vieira, Jose Antonio
The E-business Review
Ciência Vitae
Determinants of the establishment of marketing activities by subsidiaries of MNCs
2005
João Pedro Almeida Couto; José António Cabral Vieira; Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
The Journal of American Academy of Business
Ciência Vitae | Google Scholar
Igualdade de Género no trabalho e emprego
2005
Tiago, Teresa Maria; Nunes; José António Cabral Vieira; Vieira, José Cabral
Ciência Vitae
Igualdade de género no trabalho e no emprego: nas empresas açorianas
2005
MTB TIAGO, JMR NUNES, JAC VIEIRA
Açores: Gráfica Açoreana, 2005
Web marketing: uma análise da adopção empresarial na Europa
2005
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral; Flávio Gomes Borges Tiago
Applied Computing 2005
Ciência Vitae
Avaliação de Projectos. Da análise tradicional às opções reais
2004
G Couto, J Porfírio, M Lopes, A Almeida, MT Tiago, M Fortuna, J Vieira, ...
Publisher Team, 2004
Competitiveness of portuguese regions: A comparative analysis
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; dos Santos Natário, Maria Manuela; Vieira, José António Cabral
44 th European Congress of the European Regional Science Association
Ciência Vitae | Google Scholar
Competitividade das regiões portuguesas: uma análise comparada
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; dos Santos Natário, Maria Manuela
XIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Ciência Vitae
Competitividade e convergência: O caso das regiões autónomas dos Açores e Madeira
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; dos Santos Natário, Maria Manuela
XIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Ciência Vitae
Factores Críticos para o Sucesso do Processo de Certificação de Qualidade: Ensaio sobre as Empresas Portuguesas
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago; Couto, João Pedro Almeida
XIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica
Ciência Vitae
How Subsidiaries of MNCs Organize the Marketing Activities
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
EMAC 2004
Ciência Vitae
Job satisfaction: empirical evidence for Portugal
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
44 th European Congress of the European Regional Science Association
Ciência Vitae
The adoption of communication and information technologies and the local development in Côa’ region
2004
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
44th European Congress of the European Regional Science Association
Ciência Vitae
Wages and job satisfaction in Portugal
2004
J Vieira, J Couto, MT Borges-Tiago
Louvain-la-Neuve: European Regional Science Association (ERSA), 2004
A importância da segmentação para as empresas portuguesas
2003
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges
XIII Jornadas Hispano-Lusas de Gestión Cientifíca
Ciência Vitae
Distribuição das Empresas Certificadas em Portugal: uma Análise Territorial Sectorial
2003
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida
X Encontro Nacional da APDR
Ciência Vitae
Marketing Estratégico: um estudo comparativo para as empresas portuguesas
2003
"Marketing Estratégico: um estudo comparativo para as empresas portuguesas"
Ciência Vitae
Netgrula: um caso de sucesso ou insucesso?
2003
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
Conferência IADIS Ibero Americana WWW/Internet 2003
Ciência Vitae
Quadros de pessoal
The Establishment of Marketing Activities by the Subsidiaries of MNCs
2003
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Couto, João Pedro Almeida; Vieira, José António Cabral
EIBA 2003
Ciência Vitae
Uma abordagem ao emarketing
2003
Tiago, Maria Teresa Pinheiro de Melo Borges; Flávio Gomes Borges Tiago
IADIS Ibero Americana WWW/Internet 2003
Ciência Vitae
4 Research Projects
CC620
PO Açores 2020 - FEDER
FEG • CEEAplA
SMART - SMART-TOURISM
CC878
PO Açores 2020 - FEDER
FEG • CEEAplA
TASTE - Taste Azores Sustainable Tourism Experiences
CC976
Fundação para a Ciência e Tecnologia
FEG • CEEAplA
Center for Studies in Applied Economics of the Atlantic
CC977
Fundação para a Ciência e Tecnologia
FEG • CEEAplA
Center for Studies in Applied Economics of the Atlantic
1 Service Provision
Training
Training
2016 |
Título de Agregado Agregação /Aggregation Universidade dos Açores, Portugal (TESE/DISSERTAÇÃO) "Marketing Mix: O papel dos social media nas empresas de serviços" |
2013 - 2013 |
Outro Creativity on a Crush Stanford University, Estados Unidos |
2012 - 2012 |
Outro Technology Entrepreneurship Stanford University, Estados Unidos |
2010 - 2011 |
Outro Blended Learning Course Universidade Aberta, Portugal |
2010 - 2010 |
Outro Análise de Dados Qualitativos Universidade dos Açores, Portugal |
2007 |
Doutoramento Doutoramento em Ciências Económicas e Empresariais / PhD in Economics and Business Sciences Especialização em Outra:Organização e Gestão de Empresas Universidade dos Açores, Portugal (TESE/DISSERTAÇÃO) "O Impacto do Internet Marketing no Desempenho das Organizações On-line: uma Análise da Realidade Europeia" |
2004 - 2004 |
Outro Doctoral Research Methodology Workshop Universidade de Lisboa, Portugal |
2003 |
Mestrado Pré-Bolonha Gestão de Empresas/The Lisbon MBA Especialização em Marketing Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal (TESE/DISSERTAÇÃO) "Marketing Estratégico: um estudo comparativo para as empresas portuguesas" |
1993 - 1998 |
Licenciatura Organização e Gestão de Empresas Universidade dos Açores, Portugal |
1998 |
Licenciatura Gestão de Empresas / Business Universidade dos Açores, Portugal |
Biography
Maria Teresa Borges Tiago é Professora Auxiliar com Agregação da Faculdade de Economia e Gestão da Universidade dos Açores
e colabora como professora convidada na Universidade NOVA-IMS. Possui o doutoramento em Ciências Económicas e Empresariais,
na especialidade de Gestão, pela Universidade dos Açores e a agregação desenvolvida no domínio do Marketing de Serviços. Possui
um MBA e mestrado em Marketing pela Universidade Católica Portuguesa e uma licenciatura em Gestão de Empresas pela Universidade
dos Açores.
Ao longo do seu percurso académico lecionou 17 unidades curriculares de primeiro e segundo ciclo, mais transversais no domínio
da gestão como marketing I & II, marketing de serviços, marketing internacional, estratégia empresarial, estudos de mercado,
recursos humanos e brand management (NOVA-IMS). Leciona, também, unidades curriculares no domínio do turismo, como Técnicas
de Hotelaria - UAc, Tópicos de Turismo Internacional – Uac, Tourism and Hospitality Management - NOVA IMS, e da saúde (Marketing
e Comunicação em Saúde).
É membro integrado do centro de investigação CEEAplA – Universidade dos Açores e membro colaborador do Advance/CSG, ISEG -
Universidade Técnica de Lisboa. Já orientou 2 teses de doutoramento e 63 dissertações, 1 projeto e 2 estágios de mestrado
já concluídos, e tem em curso 23 orientações, cinco a aguardar defesa e outras 5 de doutoramento.
A sua investigação decorre no domínio do turismo e da gestão, sendo os seus interesses de investigação relacionados com o
comportamento do consumidor, a adopção das tecnologias e a gestão de marcas, aplicados no domínio do turismo.
Tem participado em diversos projetos nacionais e internacionais de investigação e consultoria no domínio do turismo, da gestão
e do marketing. Recentemente liderou os projetos científicos SMART Tourism e TASTE – Taste Azorean Sustainable Tourism Experiences
(ainda em curso) financiados pelo programa AÇORES 2020, com apoio do FEDER – União Europeia, ambos na área do turismo.
É autora de 2 livros, de 11 capítulos de livros, de 94 artigos publicados em publicações internacionais com arbitragem científica
e de 4 artigos publicados em publicações nacionais com arbitragem científica. Destacam-se as publicações nos journals Tourism
Management, Tourism Review, International Journal of Hospitality Management, Business Horizons, Journal of Business Research
e Psychology and Marketing. Participou com trabalhos de investigação em mais de 100 conferências e proferiu 133 comunicações
orais. Possui 130 trabalhos em eventos com arbitragem científica e comunicações em congressos e reuniões científicas, tendo
obtido 12 prémios derivados da sua atividade de investigação e transferência de conhecimento. Integrou mais de 100 júris de
provas de mestrado e 16 júris de provas de doutoramento e participa em diversos projetos de investigação com equipas nacionais
e internacionais. Desde 2021, passou a fazer parte do corpo editorial de revistas internacionais de relevo no domínio do turismo
(Tourism Review e Tourism and Hospitality Insights) e é guest-editor de 2 special issues.
Tem participado ao longo da sua carreira nos diferentes órgãos de gestão da Universidade dos Açores, destacando-se a sua participação
no Conselho Geral da UAc e nos Conselhos Científicos e Pedagógicos, tendo encabeçado listas efetuadas para o efeito aos dois
primeiros. É diretora das duas ofertas de segundo ciclo da Faculdade de Economia e Gestão.
Desde 2019 integra o Conselho Económico dos Açores na qualidade de personalidade de reconhecido mérito, por convite do presidente
deste órgão. É, atualmente, presidente da Comissão Especializada da Formação e Educação e membro da Comissão de Acompanhamento
do PRR.